![]() |
Niet Gehoord
Hij maakt een sprong
door een grasgroende weide dwars door de wind niet gehoord wat wij zeiden Dat hij in de lucht Even mooi is als wolken gedreven als schapen die het symbool van een kudde vertolken De herdershond grijnst en bijt hard in zijn been die juist met een teen op de grond is gekomen Hij valt uiteen zoekt schuil bij de bomen welke hem omarmen maar niet laten ontkomen hij zoekt naar zichzelf maar geen boom die hem kent tot hij plots in een sprong door een grasgroene weide zichzelf weer herkent Mijn eerste inbreng hier, hoor graag jullie reacties! xx |
"welke hem omarmen
maar niet laten ontkomen" - loopt niet zo lekker. het vorm niet een geheel met de 1e 2 regels. vooral de laatste strofe (y) (y) ! |
Welkom! Je had eerder moeten komen (y)
Origineel gedicht. Begin is sterker dan het einde. Bij de eerste 3 strofen heb ik zoiets van, elke strofe op zich is sterk, loopt lekker en heeft een mooi soort humoristische beeldspraak (beeldende humor). :cool: Dat van "het symbool van een kudde vertolken" is echt prachtig. De vierde strofe snap ik niet, en ik twijfel aan 'uiteen'. De laatste vind ik niet helemaal goed lopen. Het herhalen van de groene weide is wel goed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |