![]() |
Sprankelend!
Met ogen dicht
Sprankelend is het juiste woord wat mij te binnen schiet Wanneer ik van jouw lach geniet die mij nimmer verstoord Waarachtig ongehoord Stralend in jouw aangezicht vergetend al mijn zorgen Komt er alvast een glimp voor morgen innig kussend in het licht Genietend met de ogen dicht Voor heel even Jouw mond zacht op de mijne vereeuwigd gevoelens vloeien over en weer Ik kan er geen genoeg van krijgen En adem jouw hartstocht zacht en teder keer op keer Mijn wangen gloeien diep roze en mijn handen strelen jou nerveuze benen trillen van geluk Onze lijven tegen elkaar gedrukt Een momentopname voor heel even maar niets kan er meer stuk Twee lieve 'liefdesgedichten' Het is tijd voor positiviteit! Snowy |
Opmerking vooraf: ik kon het echt niet lezen, lichtblauw leest heel irritant, hoewel het wel mooi is.
Het tweede gedicht, 'Voor heel even', vind ik het mooiste. Ik weet niet precies waarom, het spreekt me gewoon erg aan. Alleen de laatste regel, die haperde toen ik hem las. Ik zou er nog 1 syllabe aan toevoegen, misschien: 'maar niets kan er nu meer stuk'. 'Met ogen dicht' heeft wel een bijzonder vorm: een strofe en dan nog een regel, die op de laatste regel van de strofe rijmt. Dat maakt hem wel goed, maar toch spreekt deze me minder aan. En ik erger me een beetje aan de werkwoordsvormen (zoals: sprankelend, stralend, vergetend, kussend, genietend). Maar dat zal vast aan mij liggen. :) |
Citaat:
Dankje voor je reacties op beide gedichten! xx Snowy |
Citaat:
Syllabe is lettergreep. ;) |
Het komt heel lief over, maar het is voor mij te zoetsappig. Dit ligt wellicht deels aan mezelf, maar daarnaast mis ik het bijzonderheidsgehalte.
Anne, ik weer wat bijgeleerd;) ps: "met de ogen dicht".....dit zinnetje had ik steeds in mijn hoofd toen ik bezig was met een gedicht:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06. |