![]() |
Bejaardentehuis
Man sterft na een te heet bad
Een bejaarde en demente man uit Molenbeek is vrijdag gestorven aan de brandwonden die hij opliep na een veel te heet bad. Hij kreeg dat bad van een verpleegster van het OCMW-rusthuis waar hij verbleef. Ook een andere bewoner van het rusthuis liep brandwonden op. De verpleegster die het bad gaf aan de bejaarden is ontslagen wegens een zware fout. Het parket beschuldigt haar van onopzettelijke slagen en verwondingen. Ze wordt voorlopig niet aangehouden. Zou jij in een bejaardentehuis willen verblijven later? |
Je bron werkt niet.
En... ik heb geen idee. Dat zie ik dan wel weer. |
Ja, als ik anderen (echt) ten last ben.
|
Nee, mij mogen ze van het balkon af duwen.
Quote van mijn moeder. :cool: |
Nee!!! Als het ergens is waar ik niet wil eindigen dan is het daar wel :( Alleen maar bejaarden om je heen, bingo enzo. Nee bedankt
|
Nee. Ik haat het om (erg) afhankelijk te zijn voor anderen. En
al helemaal als dat niet tijdelijk is ed. |
Als ik niet meer voor mezelf kan zorgen, lijkt het me wel fijn.
|
nee, tegen die tijd zijn er nog minder mogelijkheden, en is er alleen nog maar meer wegbezuinigd, dus dat ze mij dan maar een spuit geven ofzo
|
Ja vet lekker niks doen de hele dag.
|
Nee, ik moet er niet aan denken. Zeker als het zo is als het er nu uitziet.
|
Als ik oud ben wil ik wel naar een verzorgingstehuis.
Lekker kaarten, gezellig samen zijn, je eigen kamertje nog hebben en kunnen doen en laten wat je wil. |
Geen idee. Daar denk ik voorlopig nog niet over na.
|
Ik sterf in volle glorie.
|
Mensen begrijpen de term verzorgingstehuis (het vroegere bejaardentehuis dus) niet.
Een verzorgingstehuis is niets anders dan een gebouw waar je een eigen kamer hebt en alleen kan wonen als je nog redelijk voor je zelf kan zorgen (dementen mensen, zoals in je poll, komen dus niet in een verzorgingstehuis). Je hebt nog een eigen keukentje en kan dus ook nog zelf koken. Ik denk dat jij een verpleegtehuis bedoeld. |
Heb ik nog niet over nagedacht.. zou het dus niet weten. Maar het is echt niet zo erg als veel mensen denken.
|
Ja, als ik niet anders kan. :)
|
Als het niet anders kan, waarom niet?
|
Citaat:
|
Nee, dan liever zorg thuis.
|
Citaat:
Mijn oma zit momenteel in een verpleegtehuis om te revalideren van een gebroken heup. Ze is nu zo ver dat ze weer een héél klein stukje kan lopen en even in een stoel kan zitten, verder kan ze nog niets alleen (ok, wel eten maar niet naar het toilet of aankleden). Tóch hoort ze niet meer in het verpleegtehuis maar in een verzorgingstehuis, ze kunnen haar bijwijze van spreken zo op straat zetten. Snap je het een beetje? |
Citaat:
|
naar een verzorgingstehuis lijkt met niet zo erg, of ik naar een verpleegtehuis zou willen als het nodig is weet ik niet.
|
3 dagen in de week i bed blijven en eens inde 2 weken een douche vanwege bezuinigingen nee liever niet
|
Citaat:
Zal wel Belgisch zijn. ;) |
Ik ben laatst in een bejaardentehuis geweest, op een gesloten afdeling... Ik hoorde alle verhalen van die afdeling en wilde meteen niet meer in zoiets belanden als ik oud ben. Echt vreselijk! Dan ben ik dus liever dood als ik niet meer voor mezelf kan zorgen en mijn familie/vrienden ook niet...
|
Citaat:
|
Ja
Mijn oma had het er prima naar d'r zin; het is echt niet overal zo'n zooitje! En later ben ik zelf oud en bejaard en hou ik van bingo, dus dan vind ik het echt niet erg om door andere bejaarden omgeven te zijn en heel de dag te bingoën. |
Ja, als ik niet meer voor mezelf kan zorgen.
En mijn 'schoonoma' zat ook in een bejaardentehuis en vond het fantastisch, ze kreeg lekker te eten en kon met mensen kletsen. Ook vond ze de zusters heel aardig. |
Ja, als ik niet meer voor mezelf kan zorgen en/of dement word.
|
Liever dood dan zorgbehoevend... heb nu al een hekel aan mensen die denken dat ze dingen voor mij moeten doen terwijl ik die best zelf kan. Ookal proberen ze aardig te doen.
|
Ik weet het niet echt: ik werk nu in een bejaardenhuis en de meeste bejaarden zijn echt zo lief en dankbaar en ook gewoon gelukkig dat ze zo'n goede zorg krijgen enzo. Maargoed, er zijn natuurlijk ook bejaarden die hun hele dag op de kamer doorbrengen en nooit bezoek krijgen. Ik denk dat het ligt aan de omstandigheden en hoe je je daar zelf naar gedraagt.. ik denk dat je best gelukkig kan zijn in een bejaardenhuis als je dat tenminste echt wil...
|
Ik wil dat mijn kinderen later hun garage ombouwen tot een riante woning + prive bingozaal voor mij.
|
Nee, ik ben dan liever dood.
|
Als ik bejaard ben ga ik met mijn beste vriendinnetjes in één huis wonen, geld opmaken. Hetzelfde als nu dus.
|
misschien wel lekker bingo spelen :)
|
Nee, ik ben liever dood als ik zorgbehoevend word.
|
Nee, waar heb ik anders familie voor. ;)
|
Citaat:
|
Alleen als er geen oorlog is, anders wil ik liever op het slagveld ten onder gaan. :cool:
|
Ik weet het nog niet... misschien als het echt niet meer kan dan (voor mezelf zorgen) wel ja. Ligt er ook aan of mijn vrouw dan nog in leven is.
|
als het echt nodig is wel, maar ik krijg liever zorg aan huis. Mag dat ook?
|
ja, lijkt me best gezellig.
Behalve dan dat je elk 2 maanden weer een 'vriend' kwijt bent. ;) |
Ik vind het heel lastig daar een antwoord op te geven. Gezien de ontwikkelingen op enerzijds het medische vlak waardoor de gebreken die met de ouderdom komen beter/eenvoudiger/minder zwaar kunnen worden behandeld/geholpen en anderzijds ontwikkelingen op het sociaal medische vlak van de gezondheidszorg, het bejaarde- of verpleeghuis van pakweg over 10 jaar zal er gegarandeerd heel anders uitzien dan hoe ze er nu uitzien.
Als je halverwege jaren 70 naar de bejaardehuizen had gekeken en gevraagd of je heden ten dage in een bejaardehuis geholpen had willen worden had iedereen neen gezegd, de kwaliteit is echter in die 25-30 jaar zo verbeterd dat dat toen een onmogelijke vraag om te benatwoorden was. Zo is dat op dit moment ook, in het overgrote deel van de bejaarde- en verpleeghuizen vinden veranderingen in zowel zorgmanagement en zorgverlening als veranderingen in de opzet van de organisatie plaats, alle veranderingen met het oog op verbetering van het welzijn van de bewoner/cliënt. Als ik nu kijk naar enkele proeven zoals die in den lande op dit moment draaien denk ik dat ik, uiteraard alleen in uiterste noodgevallen, met medische indicatie, wel wil wonen in een bejaardehuis met de opmerking dat de ontwikkelingen zoals die nu gaande zijn doorontwikkelen en ook geimplementeerd worden. (Ik hoop eigenlijk nog minimaal 50 jaar zelfstandig te kunnen blijven wonen) |
Nee, ik ga mijn kinderen lekker tot last zijn...
|
Absoluut niet. Ik wil oud worden op de manier zoals mijn voorbeelden - mannen van 75, soms 80 jaar, die de door hun geschreven boeken nog bewerken, nog compagnon zijn bij hun kantoor en nog immer scherp van geest zijn. Gebeurt dat niet dan mogen ze de stekker eruit trekken.,
|
nee kblijf op mezelf wonen tot ikkan
en anders mij gewoon in mijn eigen huis dood laten gaan :cool: (y) |
Zodra ik niet meer voor mijzelf kan zorgen vanwege ouderdom en bijkomende gebreken mogen ze er onmiddellijk een grote spuit in rammen. Ik heb er een hekel aan afhankelijk te zijn van anderen voor elementaire zaken als wassen, aankleden of eten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben liever dood dan dat ik in een tehuis zit. ik werk zelf in een verzorginshuis voor bejaarden, en nou echt hoor, als ik zie wat die zusters allemaal voor je doen, je kan niets meer zelf. bah, verschrikkelijk, dat wil ik niet meemaken hoor.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |