![]() |
school
Letters dansen op papier,
pennen krassen lustig rond. mensen kreunen met plezier, als het goede antwoord komt. Deze keer zie ik het niet, want ik had niet geleerd. 'ik kan het allemaal zo goed', het leren was verleerd. het is allemaal nog niet af enzo, maar ik had dit even in mijn hoofd zitten :) |
Citaat:
Je rijm is matig, vooral omdat je in strofe één een ABAB-schema gebruikt (dat overigens nog niet eens klopt), en in strofe twee een ABCB-schema (terwijl de twee B's niet echt rijmen door dat zij beide op "leerd" eindigen). Je grammaticale controle lijkt op het eerste gezicht leuk maar valt tegen. Kreunen met plezier? Goed, plaats alsjeblieft niet zulk matig werk. |
Simon Cowell. :D
|
Ik vind het juist wel mooi; is eens iets anders, een ander onderwerp. Het lijkt alsof er alleen maar gedicht mag worden over liefde, leven, verdriet. Goed gedaan Alopia
|
Citaat:
|
Voel ik in je gedicht een kritische invalshoek?. Als dat zo is, je begint in de 1e strofe dan nog wel aardig, maar de 2e laat alles in het niets vallen, dat is erg jammer; de 2e moet sterker, in boodschap, taalgebruik, rijm etc...
|
Het doet me niet zo veel, maar dit vind ik wel heel frapant:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sorry. |
Citaat:
|
Ìk vind het wel grappig. Wijze les, en het is nogal herkenbaar :) ;)
Het ABCB stoort me niet. |
Citaat:
http://images.google.nl/images?q=tbn...ke_114071h.jpg http://www.musicals.nl/images_produc...jes_Idols1.jpg |
Citaat:
Verder zou ik er zelf voor kiezen om die gedicht óf niet in rijm, óf ABAB (die dan ook daadwerkelijk klopt, niet met rond-komt), óf eventueel het eerste couplet wel goede rijm en het tweede couplet niet, maar dat geleerd-verleerd is ook niet zo heel mooi (allebei met leren). De laatste regel vind ik wel mooi, maar waarom je dan 'ik kan het allemaal zo goed' erboven zet, is mij niet helemaal duidelijk. En 'deze keer zie ik het niet' vind ik ook niet heel mooi, die zin is veel te algemeen. Succes! :) songeur |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24. |