![]() |
kinderrechter
ik wil later graag kinderrechter worden. ik kan hier alleen nooit iets over vinden. weet iemand hoe je dit kan worden? welke master moet ik gaan doen na de bachelor rechtsgeleerdheid?
|
Kinderrechter wordt je niet zo maar, je zal eerst een Ba&Ma Rechten moeten doen en vervolgens RAIO.
|
Citaat:
|
Rechter word je al niet zomaar, dus kinderrechter ook niet lijkt me.
Mja, eerst dus rechten Ba&Ma doen en daarna doorleren, lijkt me... |
Nee, daar is geen aparte master voor, zover ik weet. Rechter kun je worden door de zesjarige RAIO-opleiding te doen. Daarvoor zul je echter aan strenge toelatingseisen moeten voldoen. Er wordt veel maatschappelijke betrokkenheid van je verwacht, een flink aantal publicaties, etcetera. Voor je 40e rechter worden is vrijwel uitgesloten tenzij je echt cumlaude voor alles bent geslaagd.
|
je kunt toch geen kinderrechter meer worden? ik bedoel, er zijn toch geen speciale kinderrechters meer?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'Kinderrechters' zijn de rechters die zaken doen in de sector jeugdrecht (onderdeel van het personen- en familierecht). Vaak vloeit dit over in het jeugdstrafrecht. Dingen waar kinderen bij betrokken zijn, zoals voogdijzaken, boedelverdelingen en dergelijke, worden vaak gedaan door iemand uit de sector personen- en familierecht die ervaring met jeugdrecht heeft. Maar echt 'speciale' kinderrechters bestaan idd niet. |
Citaat:
Rechter wordt je (gelukkig) niet zo maar. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18. |