![]() |
Nederlandse uitzendbureau's beloven Portugezen gouden bergen
Gisteren bij het programma 'Knevel' te bezien op, als ik me niet vergis, op Nederland 1, was een reportage over dat Nederlandse uitzendbureau's in Portugal mensen werven voor het vuile werk in Nederland. De Portugezen hier worden slecht gehuisvest en er wordt verhinderd dat ze weer teruggaan naar Portugal.
Fictie of niet? |
Geen idee. Ik geloof wel dat er uitzendbureau's zijn die voor weinig geld illegalen in Nederland werk laten verrichten, maar of het echt zo erg was als in Knevel op Zaterdag werd geschetst...geen idee.
|
Ja het was heel dramatisch, en er werd ook gezegd dat die mensen werden mishandeld, ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoiets zou gebeuren in Nederland. (misschien wel heel naief)
|
Zoiets gebeurt hoor, er lopen echt heel veel nare mannen rond die dingen doen die absoluut niet door de beugel kunnen. Soms zijn het ook mensen uit hun land van herkomst die hier een soort kantoortje openen, eigenlijk gewoon een dekmantel voor mensensmokkel.
|
Als dat zo is dan is het geen fictie. Zoals Andries Knevel zei: het misbruikt van deze EU-burgers lijkt een voorproefje op wat komen gaat als de Oost-Europese landen zich aansluiten bij de EU.
Maar die Portugese uitzendkrachten, die hier neem ik aan legaal werken, kunnen gewoon aangifte van mishandeling doen of naar de rechter stappen. |
die mensen zijn onontwikkeld en hebben geen benul van het rechtsysteem hier
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vaag dat ze dan mensen in portugal gaan werven en niet bv in roemenie :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
EU: vrij verkeer van onderbetaalde moderne slaven :( :)
|
de verloofde van mijn zusje is Portuges en woont sinds december bij ons in, mar kan met zijn rechten studie ook niks meer dan schoonmaken en postsorteren
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39. |