Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vragen over de gelezen literaire boeken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=774729)

Stefanie 14-03-2004 17:40

Vragen over de gelezen literaire boeken

Ik krijg dus binnenkort een tentamen over alle boeken die ik in Havo 4 + 5 heb gelezen. Wie van jullie heeft dit ook gehad en wat vroegen ze allemaal? Ik heb alle boeken gelezen en weet ook nog wel wat het verhaal was, maar ben bang dat ik van sommige boeken een andere interpretatie heb dan de leraar. En hoe kunnen ze je eigenlijk beoordelen op jouw antwoorden?

Liesjeuh 14-03-2004 18:17

vraagje: welke boeken waren het eigenlijk?

Dolores 14-03-2004 18:42

Het geeft toch niet dat je van sommige boeken een andere interpretatie hebt als je leraar? Zolang je alles maar goed uit kan leggen en je duidelijk aangeeft waarom je iets zo en zo vind.. Volgens mij is er dan geen probleem hoor. Heb t zelf trouwens volgend jaar pas dus op je andere vragen kan ik geen antwoord geven.

Balance 14-03-2004 19:58

Ik heb zo'n mondeling nooit gehad, maar ik heb wel van iemand anders gehoord dat je moet zorgen dat je iig de standaarddingen als thema's, motieven, hoofdpersonen ed. weet. Vooral thema en motief was belangrijk.
Verder is het al heel wat dat je de boeken allemaal hebt gelezen. Dan zal het wel goed komen (y)

Andijvie 14-03-2004 20:14

Bij mij vroeg de leraar welk boek ik het leukste vond en waarom, vervolgens ging hij af en toe in op wat ik zei en stelde daar weer vragen over.
En welk boek ik het minst leuk vond, en ook waarom.

't Was een heel gezellig gesprek over boeken, eigenlijk. Hij vertelde bij een boek nog hoe hij er over dacht en vroeg of ik dat ook zo had opgevangen, ik had het héél anders begrepen en probeerde hem dat uit te leggen. Mja, 't was gewoon leuk :)

En hij beoordeelde me niet op interpretaties maar op hoe ik ze kon onderbouwen. Ook al was dat niet zijn interpretatie (bij sommige boeken wist ik dat hij ze anders zou interpreteren als ik), daar ging het hem niet om.

Ik had een 9 :)

(en hij verwachtte niet dat ik alles nog precies had onthouden, ik mocht m'n map erbij houden en daar soms even in turen.. maar dat was niet nodig :) )

Stefanie 15-03-2004 07:15

Dat is idd wel leuk Andijvie. Zo hoop ik dus ook dat het gesprek wordt, want ik vond het lezen van de boeken al heel erg leuk. Ben gewoon bang dat het verkeerd gaat, ondanks dat ik er best wel veel zin in heb. Nu maar hopen dat ze niet al te diep ingaan op bepaalde dingen, want van die vorige boeken is het alweer een jaar geleden dat ik ze heb gelezen.

Hakkie 18-03-2004 19:46

Citaat:

Stefanie schreef op 15-03-2004 @ 08:15:
Dat is idd wel leuk Andijvie. Zo hoop ik dus ook dat het gesprek wordt, want ik vond het lezen van de boeken al heel erg leuk. Ben gewoon bang dat het verkeerd gaat, ondanks dat ik er best wel veel zin in heb. Nu maar hopen dat ze niet al te diep ingaan op bepaalde dingen, want van die vorige boeken is het alweer een jaar geleden dat ik ze heb gelezen.
Dit heb ik dus pre-cies hetzelfde!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.