![]() |
Herwaarderingstopic: Rage Against The Machine
Wel te verstaan het debuut-album, uitgebracht in 1992. Ik keek nog eens in mn cd-collectie en ik vond dat dit album nog eens onder de aandacht moest worden gebracht. Vandaag nog gedraaid en hij blijft super vet. Ook net als "Around The Fur" en "Dookie" die eerder behandeld zijn vind ik dit album verplichte kost (y)
|
Nooit veel aan gevonden, hoorde vandaag toevallig hun cover van In My Eyes (Minor Threat).
|
ratm - ratm
ratm - the battle of los angeles nog steeds een van m'n favoriete bands, hoe tof was 't om als twaalfjarige fuck you i won't do what you tell me te roepen (y) en dat basloopje van bombtrack.. <3 |
ik vind het debuut album helemaal niet zo goed.
uiteraard staan er enkele klassiekers op, zoals 'bombtrack'en 'killing in the name of' en is het leuk dat Maynard (tool) meedoet in "Know your enemy', maar ik vind 'the battle of LA'vel beter, qua sfeer, samples, opbouw, teksten etc. |
tja was leuk ja
|
Citaat:
|
ik vind/vond er geen bal aan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
(y) Guerilla Radio was altijd wel vet.. :cool: (y)
|
wat n vette plaat was die eerste RATM zeg
k heb me verder nooit erg in Rage verdiept maar deze plaat heb ik laatst maar ns van t stof ontdaan en weer eens geluisterd hij blijft gewoon cool |
Ja, Battle of LA \M/
Ik vond dat heersende shit vroeger, toevallig vandaag weer geluisterd. |
Citaat:
De teksten (n) Die gitarist (n) Nee niet mijn ding. [edit] Ohja en die bassist met zijn lamme actie op de mtv awards (n) dat was echt te triest. |
wat is er mis met die gitarist
|
Citaat:
En ik vind het werk van em gewoon niks aan. |
Citaat:
|
Idd. En texten ach boeie, 't is net als met het programma Zij Gelooft Zij Niet van de EO. Het gaat niet om de inhoud, maar om de presentatie ervan ('t zijn lekkere wijven (y))
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dude ik zei wijven instead of tjicks :s :confused: WTF???? En sja praten met me moeder ze zal me toch na 2 woorden gewoonlijk negeren. |
doe mij maar inside out of hard stance
(oude bands van Zack) |
Citaat:
same met mijn vader hasseler es dedication. |
Citaat:
Echter blijven mijn ouders wel true. :) |
Citaat:
|
sleep now in the fire
|
Citaat:
maar goed, communicatie is niet altijd even goed. maar ja. wat ik nu wil zeggen weet ik niet. |
Know Your Enemy
Geweldig nummer. Sowieso, hele cd schopt aarsch. Jammer dat je zo vreselijk doodgegooid word met killing in the name. Ik heb nog een poster met die foto die ook op de hoes staat. Ik baal dr nog altijd van dat ik toen niet naar die laatste show ben geweest. Verder erger ik me een beetje aan ze, als het gaat om de teksten..maar ach :) |
Saai, monotoon en niet inspirerend tot enige vorm van vreugde.
Dat vat het wel samen denk ik. |
Yes I know my enemies:
They're the teachers who taught me to fight me Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite All of which are American dreams Coole band. |
Citaat:
|
Rage against the machine's eerste plaat blijft een meesterwerk op zich
|
Citaat:
|
Friso. Noem eens een soortgelijke cd die dit niveau overstijgt dan?
Ja, ik zou dan Evil Empire noemen, maar ben geloof ik een van de weinige mensen die die cd echt beter vind dan de eerste. |
Goeie CD, bombtrack, fistful of steel enz. zijn goede nummers, maar ik prefereer eerlijk gezegd ook Battle of LA...
Born of a Broken Man, Testify, Guerilla Radio, Maria, ashes to ashes en natuurlijk Mic Check, wat een geniaal nummer<3333 /edit Evil empire vind ik echt een ontiegelijk slechte cd, zal wel aan mij liggen, alleen Tire me is erg goed, de rest interesseerd me niet zo veel |
|
gave cd....vooral als 15-jarige :D
battle of los angeles vond ik al een stuk minder interessant. Veel van de nummers daarop hadden niet zo'n climax als die van de eerste. ik heb trouwens ook nog renegades. KUTCD, met als uitzondering renegades of funk |
Citaat:
met microphone fiend/I'm housin' en kick out the jams als hoogtepunten<333 Maar helaas is die cd kapot, geloof het of niet, maar hij is gaan schimmelen waardoor er gewoon gaten in de datalaag ontstonden :( |
de eerste cd van RATM is nog steeds 1 van mijn lievelingsplaten die ik toch minstens elke week ff draai. heerlijke riffs, grote inspiratiebron voor eigen gitaarspel. fijn om te horen dat er nog mensen zijn die RATM nog kennen. de albums die volgden waren niet zo goed als de 1e.
Killing in the name: woooaaaaahhhhhh... KICKAAAAAHHH!!!! :D |
Citaat:
|
Ik heb nog met een bandje Killing In The Name Of... gecoverd.
|
ratm is boring.
|
hun debuutcd is geniaal. punt.
het is een cd die ik nu al een paar jaar in mn cd zet en nog steeds om de paar maanden opzet, hij blijft geweldig. |
Citaat:
|
die cd is gewoon legendarisch ook al zijn niet alle nummers even goed. maar killing in the name of en bombtrack zijn echt briljant. volges mij zijn er ook niet zoveel liedjes geweest die zoveel invloed gehad hebben en blablablabla....beetje jammer dat t daarna nooit meer zo goed geweest is maarja
|
^ Bombtrack heeft een zeer appetijtelijke flow ja :cool:
|
ik zal binnenkort maar weer eens gaan luisteren
|
know your enemy (y)
ratm - ratm draai ik nog weleens, gaat niet vervelen (y) evil empire heb ik nix mee, battle of la gaat wel vervelen, en renegades staan maar een paar aardige nr's op |
Citaat:
project 86- project 86 rage against - battle of LA |
Citaat:
Ik dacht altijd maar dat het protestliederen waren... Maar prachtige nummers vind ik "Born of a Broken Man', 'Sleep now in the Fire' en 'Ashes in the Fall' Maar ja, mijn favoriete cd van hen is dan ook Battle of L.A. Ik moet Evil Empire nog eens origineel gaan halen ergens trouwens... |
Gewoon (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41. |