![]() |
Goudvissen
Ik heb nu 2 goudvissen, 1 doet raar, hij ligt heel stil op de bodem van de kom, zwemt haast niet meer maar die andere zwemt nog gewoon normaal rond.
De vis die ik hiervoor had lag ook zo stil op de bodem, zwom ook niet meer en is uiteindelijk doodgegaan. Nu vind ik het toch wel raar dat deze vis ook al op sterven ligt (?), terwijl die vorige vis het echt lang vol heeft gehouden. Heeft iemand enig idee wat dit is en of hij nog te redden is? Edit: ik maak de kom minstens 1x in de 2 weken schoon en ze krijgen ook genoeg eten, dus het lijkt me ook niet dat het daar aan kan liggen? |
Citaat:
|
dit gaat toch niet over Henk ofwel? :eek:
|
En die vis die nog steeds gezond is was de 'oude' vis, die je al langer hebt? Als dat het geval is, is de 'nieuwe' vis waarschijnlijk opgejaagd door de oude vis, gebeurt wel vaker als je 1 nieuwe goudvis plaatst bij een vis die er al was. Meestal gaat de nieuwere vis daar aan dood.
Maar goed, op de bodem stil liggen kan ook een vorm van rusten zijn. Ik heb vissen het tijden zien doen en daarna zwommen ze weer vrolijk verder ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wellicht ook even je vraag stellen op bijvoorbeeld www.dierenforum.nl |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39. |