Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hoe help ik m'n broer aan 'n vriendin (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=775281)

Suz 15-03-2004 10:26

Hoe help ik m'n broer aan 'n vriendin

Onlangs ben ik gaan samenwonen met mijn vriend. We hebben al vier jaar een relatie en vonden dat het er tijd voor was. Tijdens het opknappen van het huis en het verhuizen zijn we heel erg geholpen door mijn broer. Hartstikke lief natuurlijk, maar ergens weet ik dat hij er moeite mee heeft dat zijn kleine zusje gaat samenwonen. Niet dat hij het mij niet gunt, maar hij is zelf nu bijna 25 en heeft nog nooit een vriendin gehad, terwijl hij dat wel heel graag zou willen. Hij doet weliswaar alsof het hem niet veel doet, maar ik weet dat dat schijn is. Ik kan het me ook goed indenken dat je daar op een gegeven moment aan toe bent. Bovendien hebben de meeste van z'n vrienden wel een vaste vriendin en ziet hij ze steeds minder daardoor.

De reden dat hij nog nooit een vriendin gehad heeft is volgens mij dat hij een nogal verlegen jongen is, want voor de rest is er niet veel mis met hem. Ziet er best goed uit, hij is een schat van een jongen en inmiddels afgestudeerd. Maar hij slaagt er maar niet in om een meisje te vinden. En nou wil ik hem daar graag bij helpen want hij verdient het en bovendien weet ik zeker dat een meisje een heel lieve vriend aan hem zou hebben. Ik weet echter niet goed hoe ik hem kan helpen en daarom ben ik eigenlijk op zoek naar tips. Daarom ben ik dan ook hier, hoop dat iemand enig idee heeft.

*Madel* 15-03-2004 10:33

Ik kan me voorstellen dat je het erg vind voor je broer dat hij geen vriendin heeft, maar ik denk dat je het het beste aan hem kunt overlaten er een te vinden. Sommige dingen hebben gewoon tijd nodig en het komt vanzelf wel allemaal goed :) Op een gegeven moment komt hij gewoon een kei leuk meisje tegen waarvan hij denkt: 'Jah, dat is de vrouw van mijn dromen'. Zoiets moet je niet gaan forceren maar het gewoon tijd geven!

Sky Jewel 15-03-2004 10:36

Heb je er weleens over nagedacht of ie misschien liever een vriend heeft dan een vriendin?

Optima 15-03-2004 10:38

mijn ervaringen met 'koppelen' zijn erg negatief en ik kan het je niet aanraden. Als het misgaat krijg jij de schuld, en daarnaast moet je broer zelf de kwaliteiten ontwikkelen die nodig zijn om een partner te vinden zoals : initiatief. Kijk als je een relatie wil, moet je er wel wat voor over hebben en niet op je luie reet blijven zitten in de hoop dat er iets komt aangewaaid.

Op dit vlak kun je hem helpen: neem hem mee naar een cafe, stimuleer hem om te gaan sporten met een meisje, geef hem een gratis cursus sneldaten, maar kom niet, nogmaals NIET, met ene meisje aanzetten met wie hij dan maar uit moet.

Sithan 15-03-2004 10:49

Hoe erg je medelijden met zijn alleen zijn ook is, dit lijkt me een bijzonder slecht plan...
Niet alleen omdat een relatie volges mij berust zou moeten zijn op wederzijdse gevoelens en niet op de druk van het moeten daten...Maar ook dat jouw gedachten over hoe erg hij het vind, niets zeggen over of dat ook zo is...je kan alleen maar speculeren, omdat jij waarschijnlijk denkt dat jij in een dergelijk geval zo zou denken, maar dat betekent niet dat hij dat ook doet.
Of laat hij duidelijk aan je zien dat hij er moeite mee heeft?
Ik denk juist dat je hem hierbij gewoon met rust moet laten, hij is vast zelfstandig genoeg om zelf iets te gaan ondernemen op het moment dat hij daar aan toe is...

Suz 15-03-2004 11:09

Ik wil hem ook zeker niet koppelen, maar ik wil ervoor zorgen dat hij een grotere kans heeft om een meisje te ontmoeten. Het is heus niet mijn bedoeling om hem verplicht te laten daten, maar wel om ervoor te zorgen dat hij makkelijker het initiatief neemt en meer meisjes ontmoet.

Ik merk gewoon dat hij het heel graag wil, hij heeft er wel eens iets over gezegd en bovendien ken ik hem door en door en weet dus wel ongeveer wat hij graag wil. En ik weet ook zeker dat hij geen vriend wil, hij is niet homoseksueel.

DeathKnight 15-03-2004 15:47

Citaat:

Suz schreef op 15-03-2004 @ 12:09:
Ik wil hem ook zeker niet koppelen, maar ik wil ervoor zorgen dat hij een grotere kans heeft om een meisje te ontmoeten. Het is heus niet mijn bedoeling om hem verplicht te laten daten, maar wel om ervoor te zorgen dat hij makkelijker het initiatief neemt en meer meisjes ontmoet.

Ik merk gewoon dat hij het heel graag wil, hij heeft er wel eens iets over gezegd en bovendien ken ik hem door en door en weet dus wel ongeveer wat hij graag wil. En ik weet ook zeker dat hij geen vriend wil, hij is niet homoseksueel.

www.bride.ru uitzoeken maar!

Misshien kan je beter gewoon vragen waarom hij geen vriendin aan de haak heeft geslagen. Misschien komt daar meer concreets uit dan een vaag complot verzinnen om die arme kerel aan een vriend te helpen :)

Suz 15-03-2004 17:34

Ik wil helemaal geen complot verzinnen, ik wil hem slechts een duwtje in de rug geven. En dat is dus ook mijn vraag: hoe moet ik dat doen?

Waarom hij geen vriendin heeft weet ik wel: hij is veel te verlegen om op een meeisje af te stappen/. Een jaar of drie geleden liepen hij en een vriendin van mij de hele tijd om elkaar heen te draaien, ze vonden elkaar overduidelijk leuk, maar toch kwam het er niet van omdat ze beiden de stap niet durfden te zettten. Later leerde zij een jongen kennen die dat wel dee en zo ijn ze elkaar misgelopen. In z'n studententijd is het denk ik ook vaak zo gegaan, met als resultaat dat hij nog steeds vrijgezel is. Ik weet dat hij dat echt niet leuk vindt, maar hij wil of kan de stap niet zetten om het te veranderen, daar heeft hij dus dat duwtje in de rug voor nodig.

Lilything 15-03-2004 17:44

aandoenlijk, dat zeker,
maar wat heb je eraan.....

Ik denk dat jij niet veel voor hem kunt betekeken
hoogstens veel vriendinnen met hem kennis laten maken, hem motiveren om op een leuke sport te gaan en hem te zeggen dattie echt de moeite waard is (zoals jij t zegt istie dat) maar wat zou je anders willen doen?

Qimm 15-03-2004 17:51

niet, dat komt vanzelf wel. (kijk maar naar desecrator ;))

Mr.Oizo 15-03-2004 21:32

Citaat:

Suz schreef op 15-03-2004 @ 11:26:
De reden dat hij nog nooit een vriendin gehad heeft is volgens mij dat hij een nogal verlegen jongen is, want voor de rest is er niet veel mis met hem. Ziet er best goed uit, hij is een schat van een jongen en inmiddels afgestudeerd. Maar hij slaagt er maar niet in om een meisje te vinden.
Dit klinkt mij heel bekend in de oren. Zo ben ik ook. Maar het komt uiteindelijk goed. Een vriend heeft me proberen te koppelen aan een meisje, eerst wilde ik niet, maar een paar weken later hebben we dan toch iets gekregen. Mijn eerste relatie. Met onder anderen hulp van iemand anders.

Gatara 16-03-2004 03:28

Sommige mensen hebben een duwtje in de rug nodig, ja. Dus als je iets overduidelijks ziet van twee kanten, kun je misschien helpen dat duwtje te zijn ;)

nare man 16-03-2004 09:04

Citaat:

Gatara schreef op 16-03-2004 @ 04:28:
Sommige mensen hebben een duwtje in de rug nodig, ja. Dus als je iets overduidelijks ziet van twee kanten, kun je misschien helpen dat duwtje te zijn ;)
Yeah, trio :cool:

bertbart 16-03-2004 09:47

tip: bemoei er niet mee! misschien wil hij helemaal geen vriendin. laat het hem maar lekker zelf uitzoeken

nare man 16-03-2004 10:50

Ook nog eens waar. Koppelen doe je maar in groep acht.

Balance 16-03-2004 11:16

Je broer heeft iemand nodig die bij hem past. In zijn geval zal dat iemand moeten zijn die hem aanvult: iemand die dus wel initiatief durft te nemen, want er zijn zat meisjes die dat wel durven!
Laat hem rustig afwachten tot hij zo'n meisje vindt en ga het niet te zielig voor hem vinden. Dat merkt hij onbewust toch wel en beter zal hij zich er niet door voelen.

artless 16-03-2004 12:12

Ik vind het wel lief van je.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.