![]() |
Welke basgieter?
Ik ga eind volgende maand een basgitaar kopen, maar nu heb ik een beetje een dilemma. Ik kan niet kiezen tussen de Musicman Stingray 4 of de Fender Jazzbass Marcus Miller sig.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 1 of zelfs beide? Harmony-central heb ik sowieso al gekeken, daar komen ze er beide niet beroerd af |
een dikke vette warwick thumb bass :P
(waarom? daar heb ik geen argumentatie voor. ik zeg maar wat.) |
maar aangezien die musicmans aars-lelijk is, en marcus miller gewoon ruig is, zou ik voor de fender gaan (y)
|
ik zelf niet maar van mn leraar heb k gehoord dat die musicman erg vet is...maar als die lelijker is zou ik mooi die andere kopen, als ze vergelijkbaar goed zijn (wat kennelijk zo is) dan is t verschil kwa geluid enzo toch niet noemswaardig groot en dan is dat tog wel belangrijker....
oh well als je echt moeilijk wil doen: als je ska of jazz ofzo maakt, koop die jazz bas, als je metal/punk ofzo maakt de musicman.. |
zowiezo die fender jazzbass
|
welke basgieter
|
Citaat:
|
Voor punk is eigenlijk Precision het hardste. MusicMans schijnen brak te spelen.
|
Ik vind Stingrays persoonlijk het fijnst en het mooist.
|
music man stingray 4 (Y)
|
ik twijfelde vorige zomer tussen de fender marcus miller en een g& l-2000. het is de g&l geworden, omdat die meer varieteit in geluid heeft en ik vond het irritant dat de snaren van de marcus miller bass zo dicht op de body liggen. slappen (het poppen dan) is dan behoorlijk lastig.
|
maar op die stingrays heb ik het niet zo. ik weet ook niet waarom :P
|
originele stingray is wel bruut.... signature series vind ik ruk, koop dan een normale en pas em aan je eigen smaak aan... heb er gewoon iets tegen...
maarjah... ik kan niet kiezen tussen een oud model Warwick Streamer STD of een Fender Precision '51 reissue (reissue jah... de originele zijn niet te dokken) |
Citaat:
Wat ik et nadeel aan de MM sig vond, is die lelijke plaat over de snaren heen (vraag me niet hoe et heet). Daar zat ik dus steeds krampachtig omheen te spelen... http://home.tiscali.no/jopper/marcusfender.jpg |
Citaat:
|
Ik heb een jazz bass, en op 'n olp music man kloon gespeeld. Ik vond ze beide even snel spelen, maar de music man klonk vetter, door de humbucker, mja, je moet gewoon beide vergelijken en kijken welke je fijner/mooier etc. vind..
|
Citaat:
|
koop een musicman....die andere heeft de helft van de wereld al
Voordeel van de musicman is dat je m in allerlei maffe kleuren kan krijgen.....die andere ook wel, maar das toch minder maf. en da zullen carn en artus me wel nie in dank afnemen :D |
uhmm wouszer de OLP is fuckin goed, zie alle tests die er van zijn....je kan m natuurlijk niet mooi vinden, maar hij is ongelofelijk goed bespeelbaar
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zeker die fender
|
Ik zou de Bc Rich Warlock doen ;)
Maareuhm nah Musicman vinnik dr over het algemeen niet super uitzien. Fender wel alleen sja het spelen, tjek gewoon wlke je het fijnste ligt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
BC Rich oogt fout en klinkt niet denderend :P
Als je een stoere bass wil, neem je een ESP F254 oid http://espguitars.com/images/basses/F254_ttm.jpg En die klinkt wel vet (Steve DiGiorgio speelt em ook) Ik denk trouwens niet dat de halve wereld al een Marcus Miller sig heeft, best een duur bassje volgens mij. |
Citaat:
dat vond ik ook best irritant trouwens |
Ik ben blij dat ik van mijn jazzbass af ben en EINDELIJK een stingray heb gekocht.
Maar het is natuurlijk persoonlijk smaakje, en wat voor amp je erbij hebt, dat maakt het verschil. (maarja mijn setje is dan ook zooo geil) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet welke je moet kopen.
Ik heb iniedergeval spijt (beetje te groot woord) van 't kopen van mijn Wasburn Jazz achtige bass. Ik denk dat ik 't geluid van een P 't mooist vind namelijk. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.desertsounds.com.au/image...urn_RB2600.JPG |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmmz, I prefer 4 stukjes snoer.
|
Citaat:
4-snaren heb ik ook wel :) |
Citaat:
collectie compleet maken? Ik ga trouwens vanmiddag even een stingray kapen bij de plaatselijke muziekzaak....ben benieuwd hoe die speelt. |
Citaat:
|
Citaat:
k Heb ook al een 5snaar :p |
stel...je koopt een musicman....kun je net zo goed een OLP kopen, kost geen reet namelijk
|
heej artus...welke bas heeft dirk-jan eigenlijk????
(ik ben bassist van xzero) :evil: |
Nou...ik ben er nu wel uit...het wordt geen van beide :p
Marcus Miller bass is net iets tè Japans en de Musicman heeft een te platte toon, zelfs met die 3EQ uitvoering. Ik heb nu een Duitse bouwer gevonden en die maakt echt de beste basgitaren die ik ooit gehoord heb! 1 persoon en hij bouwt en stelt alles zelf af, zelfs de pre-amp wordt aangepast per gitaar. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33. |