![]() |
Polymeren (tuinslang)
Hallo, ik zoek informatie over de tuinslang... dit is een rubber polymeer.. ik zoek onder andere informatie over:
- Hoe word een tuinslang gemaakt - Welke grondstoffen worden er gebruikt - Is een tuinslang recyclebaar - Wat is de formule van de stof polymeer - etc etc etc Weet iemand wat handige links of heb je zelf info.. laat het me weten! Greetz Robbert |
Citaat:
Je kunt dus ook nooit een volledige formule geven van een polymeer. Meestal wordt daarom het monomeer tussen haken gezet, vervolgens kun je in de index zetten hoe lang het gemiddelde polymeer is. |
Citaat:
|
Citaat:
Een polymeer is een macromolecuul. Een enorme rij van aaneengekoppelede 'kralen'. En die kralen zijn dan de monomeren. PVC staat voor polyvinylchloride en dat is een polymeer die gemaakt is door condensatie van het monomeer... vinylchloride AKA chloor-metheen. Je kan een thermoplaste plastic smelten en in een andere vorm gieten. kijk anders ff hier |
Hoi..... wij hebben inmiddels gekozen voor het onderwerp PVC tuinslang.. het werkstuk is af.. bedankt voor jullie hulp!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05. |