![]() |
vogelvrij
Vogelvrij
Met je snavel Hard als steen En je ogen, glinsterend Kijk je trots de wereld in Vrij om te gaan Te doen wat je wil Maar pas op Gevaar schuilt Je strekt je vleugels uit En vliegt Weg van angst Weg van problemen Zo vogelvrij ben jij Jaloers Naar jou kijkend Vanuit mijn glazen kooi Dromend dat jij komt Het glas kapot makend Met jouw steenharde snavel Dat jij jouw wereld laat zien Ik zo vogelvrij als jij opdracht was: schrijf in 10 minuten een gedicht over de tekening voor je (een tekening van een eendenkop, tegelijkertijd een konijnenkop, ik had alleen het konijn er niet in gezien) |
Hartstikke mooi gedicht, zeker als het voor zo'n opdracht was!
Alleen die regel: dat jij jouw wereld laat zien vind ik een klein beetje vreemd... |
Hij spreekt me wel aan. maar
Je wederkeert het woord 'steenhard' en 'hard als steen' Dat stoort mij erg. Misschien iets anders formuleren? Verder, ja :) |
Ik vind hem mooi :)
Alleen "Het glas kapot makend" vind ik niet zo mooi. Ik weet niet waarom, maar ik vind de woordkeuze daar niet zo mooi. Misschien kun je er "Het glas brekend" van maken ofzo? |
binnen tien min?
waaaaaaaaaaaaaaaaaah :eek: :eek: :eek: hijs egt supermooi!!!! Xsanne |
de regel *dat jij jouw wereld laat zien* is inderdaad een beetje raar... hmmz, ik ga naar een zin zoeken die toch redelijk het zelfde betekend maar iets anders klinkt.
door steenhard en hard als steen te gebruiken wil ik benadrukken hoe sterk de ander is, maar misschien kan ik daar ook andere woorden voor verzinnen. en het glas brekend klinkt inderdaad veel mooier! dankjulliewel allemaal! (helaas mag ik het gedicht niet meer veranderen voor het inleveren, maar voor mezelf verander ik hem wel). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27. |