![]() |
Gedichten over (kinderen in) oorlog
ik heb er al 3, maar ik moet er nog 3 hebben, dus als iemand mij aan een nederlandstalig gedicht over kinderen in oorlog zou kunnen helpen... Bedankt!!!! :)
|
Oorlog.
Geweer. Kind. Geweld. Kind. Is niet meer. J. Levi |
Ik geloof dat iemand op het forum als signature heeft: "je kan een kind uit de oorlog halen, maar hoe haal je de oorlog uit een kind?" Verder weet ik niet of het uit een gedicht komt of van wie het is.
|
Citaat:
@Liesjeuh: moeten het gedichten van bekende schrijvers zijn of maakt dat niet uit? |
Dat maakt absoluut niks uit. maar als je weet wie het geschreven heeft, mag je het er wel bijvermelden.
|
Ik moet nu weg, reageer vanavond of morgen nog, oké?
|
???
|
Dit gedichtje over de Tweede Wereldoorlog kregen we op de basisschool:
Aardrijkskunde Zij had een onvoldoende voor aardrijkskunde die laatste dag maar wist een week later precies waar Treblinka lag heel even maar. En dit gedichtje gaat ook over de oorlog: Vlinder Zij draagt een vlinder op haar jurk die niet meer fladderen kan felgeel en er staan letters op die ze niet lezen kan het hoe, waarom, begrijpt ze niet ze kan er niet naar vragen ze is 6 jaar nu en ze moet haar eigen vlinder dragen eens komt ze vrij ze zal dan ruw die gele ster afrukken misschien gaat ze dan heel blij een paardenbloempje plukken En deze: Uitverkoop duizend brillen duizend schoenen duizend pruiken op een hoop in Auswitz houdt het leven uitverkoop |
Citaat:
Of van WarChild? |
Citaat:
|
@ Stefjuh: bedankt!
maar er mogen altijd nog andere gedichtjes komen hoor! btw: als je de schrijver ook weet... dat maakt het mij wat makkelijker |
|
Heeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt! ik heb het ook gevraagd.
ik vond vooral oorlogsdochter en ouderloos zeeeeeeeer mooi. echt heel erg bedankt hoor! ik heb er echt veel aan! (y) :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49. |