![]() |
Onderwerp nederlands presentatie?
hallo,
ik heb volgende week een nederlandse presentatie en ik weet echt geen onderwerp. weet iemand een leuk onderwerp waar ook veel informatie over te vinden is? alvast bedankt. |
weet niemand wat???
|
is een presentatie gewoon een spreekbeurt?
|
jep een presentatie is eigenlijk gewoon een spreekbeurt. het is wel voor mijn examen cijfer.
|
- sporten, hoe origineler hoe beter (judo, benji-springen, kajak: niet al te alledaags best)
- iets wat je interesseert - ik weet niet hoe oud je bent dus kan ik moeilijk weten hoe "intellectueel" je onderwerp moet zijn - dieren - ik moest onlangs over de geschiedenis v d computer (van kleivormpjes, daarna telraam, en zo tot kolossale computers tot nu: was wel redelijk interessant) - het belgisch leger, as da u interesseert ... zeg eerst mss welk niveau he: hoeveelste jaar? |
ben 17 jaar (jongen) en ik zit in klas 4 van de Havo.
|
mja, dat van havo en mavo en zo snap ik niet, want wij werken in belgië met aso, kso, tso en bso (in die volgorde ongeveer)
ik zit in 4Latijn en bij ons waren er verschillende onderwerpen (mss staat er u wel iets aan...?) - ontstaan vd computer - de beurs - scheidsrechter (bart is zelf scheidsrechter, dus vandaar) - zweefvliegeren e d (ook over het leger) - doping - drugs - woodstock - de caraïben - IZM (internationale zuivelcommissie vd melk of zoiets) - punk - quentin tarantino (regisseur van pulp fiction, kill bill,...) - retrievers en labradors - badminton - karate - Lord of the rings en Tolkien en er zijn er nog een aantal, maar die ben ik ff vergeten. |
bedankt heb ik teminste alwat! als iemand nog wat weet meld het me dan!
|
ik deed het ook wel eens over ziektes. bijv, suikerziekte. of over pijnstillers. ja kan ook altijd een dier kiezen ;) zoek gewoon op scholieren.com daar staat altijd wel iets bij.
|
Is het een betoog of een informatieve spreekbeurt? Ik heb hier nog wel een kant-en-klare liggen over stierenvechten waar ik een goed cijfer voor had. Het is wel een betoog (mensen ervan overtuigen dat stierenvechten vreselijk is en dat het afgeschaft moet worden).
|
het is een informatieve spreekbeurt.
|
Je mag, zoals ik al zei, mijn spreekbeurt wel hebben, maar dan moet je het ietsje aanpassen en minder overtuigend zeggen. Hij is voor het grootste deel ook informatief hoor.
|
a ja: dit was er ook nog:
- dementie - gitaar - de ruimte, de planeten --> het zonnestelsel |
Citaat:
|
heej.. enkele suggesties....:
* Olympische Spelen.. athene 2004/ spelen in de oudheid... is ontzettend veel over te vinden.. * Levi's/ ander kleding merk... over de geschiedenis van levi's is ook veel te vinden.. (de uitvinding van de spijkerbroek..;)) * Madonna/ andere trendsetter of bekende groepen als queen/ rolling stones.. * Iets actueels doet het ook altijd goed.. spit de krant eens door.. veel succes en hoop dat je hier wat aan hebt! (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |