![]() |
Groeien?
Ik heb een vraag over de groei van het mannelijk geslacht. Ik ben 18 jaar en 177 cm lang :o . Dit is niet echt een mooie
lengte:(. Zelf zou ik wat langer willen worden, als het mischien nog mogelijk is. Dus mijn vraag is aan jullie is: Welke omstandigheden of factoren kunnen de groei van een mens stimuleren? En op welke leeftijd stopt het groeiproces van een jongen? |
ik vermoed dat je al wel uitgegroeid bent op je 18e, en voor zover ik weet is de enige manier om het groeien te stimuleren het nemen van groeihormonen. En daarvoor moet je naar de dokter. Maar, met 177 ben je idd niet een van de langsten, maar toch ook niet uitzonderlijk klein?
|
Aan de ene kant niet zo prettig om te horen dat ik niet meer groei :( maar aan de andere kant toch wel fijn. Nu kan ik lekker trainen zonder me zorgen te maken over mijn groei
|
Nou nou, 177 cm is best lang hoor. Zelf ben ik 17 jaar en 179 cm lang... Neem gewoon vitaminen van de drogist, die goed is voor de groei van je botten en ogen enzovoorts.
btw: je groeit tot je 21ste , en niet tot je 18de of 19de, tot je 21ste, das bewezen, heb geen bron maar heeft me biologie leraar gezegd. En had ik ergens gelezen. |
Citaat:
ok thnx (y) phew, ik wou me bijna nu verrot gaan trainen. :D |
Citaat:
Succes met je groei ;) |
Citaat:
|
Ik zou jou bioleraar nog maar eens aanspreken... Hoe lang je doorgroeit is per persoon verschillend. Het is niet zo dat je per definitie doorgroeit tot je 21e, maar het zou kunnen. En dat wat je na je 17e of 18e nog groeit is maar heel weinig. Meer dan 2 of 3 centimeter zou ik niet verwachten.
Verder is het niet zo dat je langer wordt als je je gaat uitsloven in de sportschool. Je lengte is genetisch bepaald en niet beinvloedbaar dmv training. Je wordt er breder/sterker/fitter van maar niet langer. Vitaminen e.d helpen dus ook niet. |
Ik vind 177 cm een perfecte lengte voor een jongen (y)
Maargoed... echt veel langer wordt je meestal niet meer als je 18 bent, er kan hoogstens nog een paar cm bijkomen, tenzij je een hormonale stoornis hebt waardoor de echte groeispurt nog moet komen, maar dat zal wel niet. |
Citaat:
|
Ik bedoelde het ook andersom.
Trainen is slecht voor de groei. En als ik niet meer zou groeien kan ik spieren kweken en pompen :D . |
Ik ben 18 en 1.72. *rent huilend weg*
|
Citaat:
ukkie ;) |
Ik denk niet dat je nog veel groeit, misschien 1 cm, of 2.
Maar je groeispurt heb je waarschijnlijk al gehad. |
je groeit niet meer, accept it.
|
:( :( :(
dan wordt het toch spieren kweken vanavond. |
Groeihormonen zou ik niet nemen. Volgens mij (hoorde in van mn huisarts) is het zo dat je na een bepaalde leeftijd, de leeftijd die je botten heeft, die groeihormonen juist het tegenovergestelde effect hadden.
Maar, oh oeps, volgens mij heb ik het hier over hormonen die zorgen dat je niet meer groeit. :s Nou ja, met groeihormonen zou het wel hetzelfde werken. Ik vind 1.77 best een mooie lengte voor een jongen. Er zijn jongens die kleiner zijn, dus maak je niet druk. :) Spieren training is altijd goed, maar daar wordt je niet langer van hoor. :p |
:(
Ik bedoel 'ik groei toch niet meer' dus laat ik maar spieren kweken. maar bedankt |
Citaat:
Je wordt door middel van krachtraining niet langer, maar je kan bepaalde spieren wel zo trainen, zodat het lijkt als je langer bent dan je eigenlijk bent. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit verklaart mischien dat ik geen vrienden heb in het echte leven. :( haha |
Ik begrijp je niet verkeerd. Ik geef je alleen maar een tip.
Verder niks. Van jou antwoord snap ik helemaal niks. |
Citaat:
Ik had alleen wat problemen met de eerste zin :o Ik dacht weer eens aan wat anders.. :bloos: |
Citaat:
Wat dan? :rolleyes: |
[QUOTE]dathomaz schreef op 18-03-2004 @ 12:09:
Ik begrijp je niet verkeerd. Ik geef je alleen maar een tip. Verder niks. Van jou antwoord snap ik helemaal niks. [/QUOTE Dat is ook mogelijk :o |
Nou, ik ben 15 jaar en maar 1,50 m. Ik ben zo ongeveer de kleinste van de klas en zelfs de brugklassers vragen me in welke klas ik zit. Maar ik ben nog in de groei, dus er is nog hoop. :D
|
goed eten, veel slapen....
maar het ligt vast in je genen.. dus als je 177 bent op je 18de groei je niet veel meer.. je waarschijnlijk de groeispurt al gehad. je kan altijd nog hakken aantrekken :P |
Citaat:
Jullie moeten je niet vergelijken met die andere nederlandse hormoon rukkers, in dit land zijn de mensen op de een of andere manier massaal heel groot uitgevallen :o |
mannen groeien dacht ik tot hun 21e.. dat hoorde ik laatst op de radio
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34. |