![]() |
Veganisme/Vegetarisme-Topic
Het grote veganisme/vegetarisme-topic voor de lekkerste dingen. Ik wil het hier niet zozeer over hele gerechten gaan hebben, want die zijn wel te vinden. Misschien kunnen we elkaar beter tips geven over leuke dingetjes die we ontdekt hebben.
De producten van HealthyPlanet bijvoorbeeld! Geweldig. Roerbak Fricassee, Gyros, gehakt, gehaktbal, allemaal erg lekker. Smeerseltjes voor op brood, natuurlijk Humus, Hazelnoot-Rozijnenpasta, Amandelpasta, viernotenpasta!! Jammie! En gisteren heb ik cheddar sojakaas gekocht. Zeer lekker en geloofwaardig, een volwaardige kaasvervanger!! |
Ja, HealthyPlanet, geweldig!!!
S., dit is voor jou! |
Ik heb een keer vegetarische shoarma gekocht en het smaakte nog naar shoarma ook :cool: Weet alleen niet meer welk merk :o
|
Tartex de gexxte :p . (te koop bij natuurwinkel, soort pathe, in alle smaken, die met champignon is lekkerrr)(vega)
tofuti, soort van roomkaas van tofu, verschillende smaken.(vega) nouja, quorn, maar dat kent iedereen wel en is geloof ik niet voor veganisten... |
Fastfood:
Bitterballen en Kroketten van Vegata zijn vegan en erg lekker |
Ik eet wel eens vegetarische schnitzels en die zijn erg lekker. :cool:
|
|
Ik heb eens bij de Edah zo'n pak vegetarische hapjes gehaald, die waren echt erg lekker! Ik weet alleen even het merk niet meer. :bloos:
|
falafel :)
|
Wat is een goede vleesvervanger? Ik mag namelijk geen vlees meer eten, voorlopig, maar moet natuurlijk wel die voedingsstoffen op een andere manier binnen krijgen. Hoe??
|
Citaat:
http://www.voedingscentrum.nl/mirake...8&init=menu318 Daar staat wat je kan eten ipv vlees. Maar je kan bij de AH ook bijvoorbeeld van Tivall vleesvervangers krijgen, daar zat ook de benodigde stoffen in. Maar zonder vlees krijg je misschien ook al genoeg stoffen binnen. Ik neem aan dat je wel veel ei eet en melk drinkt of kaas eet? En eet je veel groenten? Etc. Het ligt dus aan je eetpatroon. Wellicht hoef je niet eens een extra vleesvervanger erbij. Maar een lekkere vegaburger zal natuurlijk wel lekker zijn. Ik raad je vooral aan om eens van Healthy Planet een vleesvervanger te proberen. DIe zijn pas lekker :) Alleen niet zo overal verkrijgbaar. (zie www.udea.com). Goodbite, wat bij de link staat van voedingcentrum kan je in de meeste supermarkten verkrijgen. |
Citaat:
|
Ik heb nog nooit iets vegetarisch gegeten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom mag je geen vlees en zuivel. Terwijl wel eieren mag? Maar via de voedingssites kan je veel informatie halen over wat je ter vervanging kan gebruiken. Succes! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24. |