![]() |
Te mager?
Ik ben een man, weeg 54 kilo bij 1.65 m.
Wordt dit mager bevonden? |
Nee, je bent niet zo heel groot dus het past bij je lengte.
|
ik ben 177 en 70 kilo en ik vind mezelf een lichtgewicht. :(
Wordt gewoon omvergeduwed door brugsmurfen :o |
nee, met 1.65 meter (als je 20-60 jaar bent en niet extreem veel sport, niet bedlegerig bent en geen stofwisselingsziekte hebt) 'hoor' je tussen de 51 en de 68 kilo wegen (BMI'ergewijs); 54 is dus goed.
|
ik ben 1.80 en weeg tegen de 60 kilo, dus ik denk dat ik meer recht van spreken heb :D
|
Ik ben 1.81 en weeg 54 kg :|
|
Ik ben 1.90 en weeg maar (??) 69... :eek: Misschien wat te licht ofzo :
|
Ik ben 1.63 en 54 kg. Ik vind mezelf wel te licht. Maarja, ik weet natuurlijk niet hoe dat er bij een jongen uitziet.. een jongen heeft standaard toch wat meer spieren enzo..
|
Citaat:
1.80 en 55 kg. Ik ben zwaarder! :p |
Citaat:
Stel je niet aan. :p |
Mensen, wat een gezeur over gewichten. De persoon in questie heeft zijn antwoord al....
Je weet van jezelf prima wat wel en wat niet goed is Daar zijn immers bmi calculators voor. En als je het echt niet weet, bel dan gewoon een dietiste. :| |
weet jij een site met een bmi ??
|
Citaat:
www.sabn.nl >>>>heb ik anorexia>>>>bmi uitrekenen+ een stukje waarin je je eetgedrag kan evalueren om te kijken of je anorexia hebt ja/nee Hier nog 1 Nog 1 Genoeg? Zo is er nog meer www.google.nl (handig, dat internet) |
Ik ben 1.72 en weeg 49 kilo...
Maar ligt er ook wel aan of je lichte botten hebt (heb ik) enz. BMI berekening is trouwens niet zo nauwkeurig, aangezien je leeftijd, lichaamsbeweging, polsomvang enz. niet meegerekent wordt. Om echt zekerheid te krijgen kun je toch beter naar de dokter gaan ofzo... |
Citaat:
Als ik al omvergeduwed word, wat gebeurd er dan met jou? :D |
Ik ben 1.83 en weeg 64...ach ik vind het best. Ik heb een maandje of 2 geleden mijn BMI berekend en toen had ik net geen ondergewicht. :| Ik vind mezelf goed zo, en ik ga er dus ook niet over lopen zeuren.
|
Lengte: 1.79 m
Gewicht:75 kg Das best licht vind ik ja. |
Citaat:
Ik ben dan wel licht, maar niet dun. :s |
Citaat:
Ik ben bijna even lang en 20 kilo lichter. Jij grenst aan overgewicht. ;) |
Hm. Ik zit met 1m80 en 82 kg toch wel aan een BMI van 25.3 :o
|
Citaat:
Ik zie mezelf echt niet als 65 kilo ofzo. :| Zo dun ben ik heus niet... Gewoon licht gebouwd. Maar: Je body mass index is 17. Bij een bmi onder de 20 is er sprake van een ondergewicht. Dit betekent dat je lichamelijke problemen kunt krijgen. Dat vind ik lichtelijk overdreven. :o Waarom ben ik dan kerngezond. :bloos: |
Zucht. Het zijn toch ook maar richtlijnen. Dat moet jij als 'medicus' toch weten? Het feit dat een BMI onder een bepaalde waarde over het algemeen niet zo gezond is, wil dus niet zeggen dat op het moment dat jij éen punt onder die waarde zit, je meteen doodziek bent? Kom op.
Je moet het ook meer zoeken in de reserves die je hebt als je ziek wordt. Als je ernstig ziek wordt en je valt flink wat af, dan heb je met een lage BMI toch wel eerder een groot probleem dan wanneer je wat reserves hebt. |
Citaat:
Dat tweede: smoesjes. Je bent gewoon te dik. :p (Wél een van de meest originele smoesjes die ik ooit gehoord heb. :D 'Ik ben te dik voor m'n eigen gezondheid.' :D) |
Citaat:
|
bmi-calculator van het voedingscentrum
er zijn er meer online, maar dit is een heel duidelijke. Bovendien kun je door rechts op 'tailleomvang' te klikken ook een indicatie krijgen van wat de omtrek van te taille hoort te zijn (daar staat alleen niets bij over ondergewicht, maar de moeder van m'n vriend heeft daar een informatiepakket over en vrouwen horen minstens een taille van 68 cm te hebben volgens dat pakket, de richtlijn voor mannen weet ik niet maar het zal zo'n 80 cm zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tja
ik ben 1.79 ofso en k weeg 54/55 kilo ook misschien een beetje licht, maar ik voel me dr gewoon goed bij bovendien is het ook mijn bouw, en als k meer eet krijg ik alleen maar een buikje en dat hoeft nou ook weer nie! |
Laten we gezellig allemaal onze lengte in gewicht neergooien..zucht
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |