![]() |
zweten
Wat kan je doen tegen veel zweten?
Waar ligt het aan? Je conditie? Je lichaamsgewicht? Is het genetisch bepaald? Hoe kan je het oplossen? reacties graag |
ik wilde net hetzelfde posten. ik heb echt enorm veel last van zwete.. het schijnt dat je dan vooral katoen moet dragen, want dat neemt goed op... maar katoen :eek: dan heb ik zweetplekken van een meter bij een meter op mijn truitje.. dat is niet zo fijn..
op de fiets zweet ik ook veel, en ik durf mijn jas bijna niet af te doen op school omdat ik bang bent dat het zo stinkt.. mijn rug is namelijk helemaal nat na het fietsen.. en anti-transpirant deo... ja dat houd het tegen zeggen ze, nou bij mij niet echt, en je moet uitkijken met opzettende kliertjes.. want het is ook niet echt gezond om je zweet tegen te houden |
Normaalgezien zweet ik niet zó veel maar bij de minste inspanning zweet ik me te pletter...
Ik volg tennisles met nog enkele andere mensen. En na 5 minuten spelen is mijn gezicht al helemaal rood en druipt het zweet er al af...en bij de andere mensjes niet :mad: Ofwel zweten zij niet genoeg, dat kan ook natuurlijk :p Ohja, en deo werkt niet bij mij hoor :rolleyes: |
heey allemaal
ik herken deze verhalen maar al te goed geen strakke truitjes durfen dragen altijd enorme zweetplekken ik had al veel geprobeertt maar wat bij mij echt heel goed hielp is 5 dagen zweet weg zo heet het geloof ik bij de meeste etos winkels is het te koop het kost 9.95 best duur opzich maar je hoef het niet iedere dag te gebruiken en het helpt echt als het niet helpt krijg je je geld terug. heel veel suxes |
Hey, ik ken(de) het probleem!
Bij mij hielp Oderex Extra Dry, héél erg! Ook tekoop in de Ah, voor ongevere 2,30 €! Ik breng het een keer in de week op, en dan een nachtje slapen, en weer douchen. Maar ik merk wel, hoe langer ik het gebruik, dat ik er een beetje immuun voor word! Maar goed, ik hoop maar dat ik ooit over mn zweet probleem zal groeien! (Trouwens, wat bij mij erg helpt, is altijd een proefmonsterje geur bij je te hebben! Dat helpt natuurlijk niet tegen het zweten, maar wel psychologisch! zeg maar, dat je niet het gevoel hebt dat je gaat stinken! En aaaalsss het dan gebeurt, gewoon wat geur!) Trouwens... je stinkt pas als je je niet vaak wast! En echt niet van een beetje veel zweetjes! |
ok bedankt, ik ga nog eens shoppen :)
|
Zweet stinkt niet meteen, maar pas uuuuren later.
|
Citaat:
Wat ook helpt is een hemd dragen. Veel mensen denken: maar dan krijg ik het juist warmer en ga ik nog meer zweten, maar zo'n hemd neemt de zweet op, zodat je andere kleren schoon en fris blijven. Je hebt hele dunnen hemdjes, gewoon voor een paar euro op de markt te koop, die al heel veel kunnen helpen. En nooit synthetische kleding dragen. Katoen is echt het beste. |
Citaat:
als je érgens van die ranzige zweetplekken in ziet, is het wel katoen... echt, het duurt een half uur voordat die smerige vlekken wegtrekken. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tsja, en anders misschien gewoon heel langzaam fietsen, zodat je het niet zo warm krijgt en dus niet gaat zweten? :) |
Ik herken het probleem. Een manier is om om de zoveel uur je oksels even te wassen en nieuwe deo op te doen, maar ja, daar heb je niet altijd de gelegenheid voor.
Odorex Extra Dry probeer ik alleen te gebruiken bij speciale gelegenheden, omdat het me niet echt heel gezond lijkt. Dan werkt het wel goed. Verder heb ik ook vaak 2 truitjes over elkaar aan, dit helpt wel een beetje. Of donkere kleuren dragen, dan zie je de plekken in ieder geval niet zo. Maar goed, dat verhelpt het probleem natuurlijk niet. |
mijn ma heeft odorex gekocht voor me :)
ik ga het niet te vaak gebruike, want mijn oksels zijn nogal gevoelig.maar ik hoop wel dat het helpt :) |
ik zweet vrij gauw bij inspanning en op zich helpt gewoon rexona daar goed genoeg tegen, dus ik zweet wel 'normaal' bij m'n oksels nu, ik vraag me alleen wel af hoe ik kan voorkomen dat m'n gezicht en rug zo gaan zweten, deo erop rollen lijkt me geen fijn idee... maargoed, een gezicht is zo drooggeveegd en mijn rug zweet nou ook weer niet zó erg dat ik echt zweetplekken krijg.
Meestal zweet je meer in de puberteit, dus dat zou betekenen dat het voor de meeste mensen in dit topic nog wel overgaat. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43. |