![]() |
Zaterdag 20 maart: Milaan-San Remo
Aankomende zaterdag 20 maart start het wereldbekerseizoen van het wielrennen, traditioneel met de 'Primavera', Milaan-San Remo. Deze langste klassieker (294 km.) langs de Italiaanse kust, gaat zoals te doen gebruikelijk weer over de Cipressa en de Poggio en finisht op de Via Roma in Italië. De wedstrijd is uiteraard live te volgens op televisie. Vorig jaar won Paolo Bettini, gegangmaakt door zijn ploeggenoot Luca Paolini, die derde werd. Mirko Celestino completeerde het podium.
Wie zijn dit jaar de kanshebbers voor de zege? En misschien een belangrijke vraag: wordt het weer een massasprint zoals in de jaren voor 2003 gebruikelijk was? Of is het tij gekeerd en krijgen we nu (misschien door een revolutie in het peloton?) een ander wedstrijdverloop? Hieronder het parcours: http://www.cyclingnews.com/road/2003...es/2003map.jpg |
De enige kanshebber is natuurlijk Max van Heeswijk :cool:
|
Citaat:
Petachi is natuurlijk de grote favoriet als het op een sprint aankomt, omdat hij nog niet geklopt is in een massasprint dit jaar. Maar ik heb me twijfels of hij het wel redt na 300 km en de Pogio in de benen. Vorig jaar redde hij het ook niet in Parijs-Tours. Maar toen was hij wel over zijn topvorm heen. Hij hadt dat seizoen al bijna alles gewonnen wat voor hem haalbaar is. Ik heb het zelf niet zo op Milaan-San Remo, maar het is toch wel weer de start van het WB-seizoen. Ik kijk uit naar de Ronde van Vlaanderen. Ik denk er aan om dit jaar langs het parcours te gaan staan. Lijkt me wel gaaf tussen al die Belgische wielergekken. Als het een harde koers wordt (wat bijna nooit gebeurd) gok ik op Zabel. Hij is wel over zijn topsprint heen, maar in deze koers geef ik hem de grootste kansen. |
Als de renners als Astarloa en Bettini vol doorgaan op de Poggio liggen Petacchi en Cipo te ver achter in de sprint, denk ik. Ik zou zeggen Bettini, want ook in een massasprint is hij zeker niet kansloos, enkel Petacchi en Cipo geef ik dan een goede kans, maar die zitten dan wellicht al te ver weg.
|
Toch Petacchi! :p (y)
|
Beter wint Astarloa, die heb ik namelijk wel in mijn wielerteam en heel veel anderen die aan die toto meedoen niet... ;)
|
let op Mark Renshaw :)
|
Ik gok op een massasprint, gewonnen door Petachhi. The story continues... :o :D
Ahhhh nog bijna en dan is het zo ver! De klassiekers. Vlaandeners mooiste, LBL en of course Parijs-Roubaix, dé wedstrijd van het jaar voor mij! :cool: (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Freire denkt ook te kunnen winnen, maar ik schat zijn kansen niet al te hoog in. Hij is in het grote gedrang altijd iets minder. Hij zou in een groepje aan moeten komen. Heeft wel laten zien in de Tirreno dat hij bergop goed meekan, maar ook dat hij geklopt kan worden door Bettini in de sprint. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ludo Dierckxens heeft met nog wat renners al 17 minuten voorsprong :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Yes, eerste klassieker voor de Rabobank, Freire doet eindelijk waarvoor ie gehaald is. Schitterende reactie van Zable trouwens als ie ziet dat Freire hem langszij komt. Altijd mooi om een duitser te zien verliezen. :D
|
de buren hebben het weer goed gedaan :cool: (y) *woont naast een Rabobank* :p
|
Citaat:
Heb alleen de finish gezien maar die was prachtig, ik zei nog tegen me pa dat Zabel niet gewonnen had maar dat die Freire hem net voorbij was en jawel ik had gelijk. |
Goed zo Zabel, ga maar lekker rechtop zitten en juichen, dan kan Freire nog over je heen jumpen en de eerste wereldbekerwedstrijd dit seizoen voor Rabobank winnen! :cool: (y) :p
|
Goeie wedstrijd van Dekker ook. Aangevallen op de Capo Berta en op de Cipressa, netjes. En hij sprintte nog mee (werd 11e), dus hij heeft zijn zinnen gezet op de Wereldbeker (de laatste keer dat dit klassement bestaat).
Petacchi: sprinten na bijna 300 km is toch wel even wat anders dan die korte ritjes in de Tirreno en de Giro. Geldt ook voor Max van Heeswijk denk ik, of hij zat gewoon te ver. Toch knap vijfde. Rabobank is toch echt de ploeg van het seizoen. Goed gereden van de hele ploeg, goed afgemaakt door Freire. Verloor Freire vorig seizoen ook niet eens een sprint omdat hij te vroeg juichte? Dan heeft hij daar in ieder geval goed van geleerd. |
Citaat:
Ik was ook blij om Dekker weer goed te zien rijden (y) En Bettine reed heel goed weg bij Vinokoerov Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mooie rit gisteren idd maar wel beetje schlemielig verlies van Zabel :o
|
Citaat:
|
Zabel is een LOOSER
|
Citaat: