![]() |
Er bestaat niet zoiets als MSN- of SMS taal...
het is gewoon een uitvinding van luie vervelende mensen die het ABN niet onder de knie hebben.
Dyslectici uitgezonderd :) Eens? Oneens? En vooral: Waarom? |
Voor sms, met de beperkte letteraantal per sms kan ik me nog iets voorstellen. Voor msn hanteer ik liever abn.
|
Oneens, want die taal is gewoon ontwikkeld om ruimte te besparen aangezien een SMS-bericht maar uit een bepaald aantal tekens mag bestaan. Luiheid zal er wel iets mee te maken hebben, maar het is zeker niet de aanleiding geweest voor het ontwikkelen van deze populaire taal.
|
Er staat trouwens 'of' hè, dus ik scheer msn en sms niet over één kam ;) Voor de duidelijkheid.
|
Citaat:
niks dislectici uitgezonderd |
Dat komt door het luiheidsprincipe. Men wil met zo min mogelijk moeite zo veel mogelijk bereiken. Oftewel: zo veel mogelijk zeggen met zo min mogelijk tekens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik dacht meer aan al die 4 is for enzo en aan w8 ff en al die mafe afkortingen die ik nooit begrijp :) het heeft me een halfjaar gekost om te onthouden wat wtf betkende egt waar :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
We hebben het over zeldzaam voorkomende woorden en zinsnede's. |
Citaat:
En bij sommige mensen hebben smilies al helemaal geen effect (ielj, wat zijn dat voor tekentjes!) Wel vrij zeldzaam nu, die mensen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En die afkortingen als idd en iig gebruik ik wel vaak, dat is inderdaad gewoon luiheid en daarbij hen ik minder risico op schrijffouten. Dingen als tog wil ik zo veel mogelijk voorkomen omdat ik dat heel lelijk vind. Maar ja, ik maak die fouten gewoon door mijn dyslexie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja goed, dan is het een taal 'uitgevonden' door luie mensen, maar het blijft dan toch nog steeds een taal?
Ik denk overigens niet dat het nú al een taal is, het is een soort afgeleide van het AN, maar nog geen eigen taal... daarvoor moet hij nog iets langer mee gaan, imo. (Hé kijk, msn-taal? sms-taal? :P ) |
Het is inderdaad geen taal.
|
Een deel luiheid en het hoort gewoon bij bepaalde subculturen (breezah). Ze doen het allemaal om hip te zijn en niet buiten de groep te valllen.
|
Ik schrijf zelfs SMS-jes in ABN :o
|
Citaat:
Citaat:
|
het is deels luiheid en het heeft deels te maken met de beperkte ruimte van smsjes.
|
Veel mensen beheersen hun eigen taal nu eenmaal niet goed. Jammer, maar helaas.
|
oneens, want ik beheers het ABN prima, maar het is meer uit gemakzucht, dat msn-taal, omdat je zoveel mogelijk in een korte tijd wil typen.
|
Ik beheers het Nederlands volgens mij goed genoeg, maar in smsjes past het simpelweg niet.
Op msn schrijf ik dingen meestal wel gewoon voluit. |
Citaat:
|
daar ben ik het mee eens
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het probleem is vaak dat ze de Nederlandse taal wél onder de knie hebben. Als je nou niet beter zou weten, oke, maar wie gaat er nou exprés tog schrijven? Ik vind toch minder moeite dan tog.
|
Bij een sms heb je geloof ik maar 160 tekens, als je het dan iets inkort vind ik het geen probleem,, over MSN is dat natuurlijk niet zo..
Volgens mij is ABN tegenwoordig AN.. i.v.m de friezen ,limburgers en die figuren uit de buurt van Almeloooooo.. aangezien dat geen beschaafde nederlands is. |
Citaat:
|
Zou heel goed kunnen.
|
luiheid, en ik kan het weten :P
|
Het enige wat ik afkort is 'even' -> 'ff'.
En als ik het druk heb wordt 'ik zal' -> 'kzal' enzo. Maar verder... nee. Ik schrijf gewoon ABN. |
Citaat:
|
Ach, vaak wil ik op msn soms wat snel zeggen, en als ik heel snel ga typen, maak ik zoveel fouten, dat je er nog minder van begrijpt. Dus ik kan beter dan afkortingen gebruiken. Maar sommige mensen zijn echt erg met afkorthingen, dan begrijp je d'r echt geen fuk meer van
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mwah oneens... ik schrijf wel eens op MSN of via SMS iets van "w8" of "ff" of "iig" maar dat zijn afkortingen die iedereen kent en verder gewoon ABN.
|
Citaat:
|
wat een geouwehoer. en wat een ridicule 'stelling'.
kon je echt niets boeienders verzinnen om over te huilen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32. |