![]() |
[op TV] Vertigo
http://www.flash.net/~park29/vertigo.jpg
Scottie Ferguson is een politieagent uit San Fransisco die door zijn hoogtevrees met pensioen moest gaan. Een oude vriend vraagt hem of hij zijn vrouw Madeleine wil volgen, zij is geobsedeerd is geraakt door haar verleden. Scottie begint haar te volgen en raakt verwikkeld in een ingewikkeld plot. vrijdag 19 maart -> 00:10 uur - NET 5 Klassieker. |
Kan em niet zien, heb em pas nog gezien, echt top.
(y) (y) Alleen jammer dat ik na de film ziek werd en dat ik dus het misselijke gevoel associeer met de film.. of was voor mij zelfs de 'vertigo' levensecht :confused: :eek: |
Ik heb al verschillende films van de meester gezien, maar tot mijn grote schaamte behoort deze daar nog niet bij. Dat wordt dus tapen gezien het onchristelijke tijdstip.
|
Heb m op dvd (y)
|
Naar mijn bescheiden mening is dit verreweg de beste film van Hitchcock uit zijn carriere. Rear Window, North by Northwest, Frenzy en The 39 steps waren allemaal meesterwerken, maar Vertigo is echt revolutionair te noemen. Ik heb hem jaren geleden al eens gezien en wil hem vanavond zeker niet missen. De video staat klaar. (y)
|
De film is uberbruut, heb hem op 14jarige leeftijd gezien op vakantie door mijn vader, aangezien die een enorm hitckcock liefhebber is....
Ik weet niet of ik ga kijken, is wel erg laat idd :|.... |
Goede film, met een ongebruikelijke plottwist halverwege het verhaal, die het gebeuren opeens verplaatst van het mysterie rondom Carlotta naar een depressie van John/Scottie.
Wat me echter wat verward maakte was
Spoiler
|
Heb hem helaas niet gekeken, maar ik kijk hem binnekort nog wel es :)
@Nerd: Schaam Je!!!! :p |
Ik vond het een heel sterke film (spanningsopbouw) , die niet eens zo oud lijkt met leuke effectjes hier en daar. Einde was ook wel verrassend. Toch vond ik Rear Window wat "leuker" te kijken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48. |