![]() |
Aids
Hey luitjes,
Ik vroeg me al een tijdje af: Hoe groot is de kans op AIDS in Nederland nou? Ik bedoel, ik ken - net als vele andere - weinig tot geen mensen die AIDS hebben. Van alle Nederlanders hebben slechts 15.000 mensen (ongeveer) HIV/AIDS. De man kan het makkelijk overdragen, maar van de vrouw naar de man is de kans nog kleiner. Dus, hoe groot is die kans? Ik zal eerlijk bekennen dat ik een beetje ongerust ben dat ik het misschien op heb gelopen, daarom wil ik me ook laten testen. Maar na wat op het internet surfen lijkt me de kans erg klein. |
de kans op aids is iid klein. maar hij is er zeker. je moet gewoon zeker weten dat iemand het niet heeft anders is de kans op overbrengen erg groot.
hoe groot in nederland de kans precies is... reken het uit 15000/16000000= ........ nou ja gewoon veilig vrijen.. |
Citaat:
De kansen op Aids worden steeds groter, onveilige sex/gedwongen sex, jongeren die makkelijk op korte termijn met meerdere mensen naar bed gaan enz... Ik denk dat de kans alleen maar toeneemt. En voor de topicstarter; als je je ongerust maakt is een bezoekje naar de huisarts zo gemaakt. Bovendien is het 1 prikje en je bent van je onzekerheid af (heeft mij erg geholpen) De kans op hiv kan dan misschien wel klein zijn>>>hij is er wel! |
Idd, wat Snow White zegt.
Ook al is de kans klein, hij ís er wel. Laat je testen, en kom er vanzelf achter hoe het voor jou zit. |
Citaat:
heeft de huisarts ook zo tegen mij gezegd; als je je er toch onzeker over voelt, en de kans is klein; dan kun je er alleen maar bij gebaat zijn als je 100% zekerheid hebt. Zoveel moeite is het niet. En het is voor je eigen veiligheid en gemoedstoestand ook wel heel prettig! (y) |
Ik laat me Maandag ook testen. Het kan gewoon bij de huisarts?
|
Citaat:
Succes! (het valt echt mee. je zit een paar dagen in spanning, dat is dan wel rottig. sterkte ermee iig!) Snowy |
Die spanning lijkt me dan ook het ergste. Maar het is zoals jij en andijvie al zeggen, ik ben dan wel van die onzekerheid af.
|
Citaat:
Je kan gewoon naar je huisarts gaan, die kan je verder helpen; of hij neemt zelf bloed af, of hij stuurt je door. Geen probleem :) |
Ik heb wel eens gehoord dat je het hiv virus pas na een tijdje in je bloed kunt zien (paar maanden ofzo dacht ik), maar ik weet niet of het waar is. Is namelijk ook wel aardig lang geleden dat ik dat gehoord/gelezen heb, dus het kan zijn dat ik nu dingen door elkaar haal.
Dus: weet iemand hoe het zit? |
Citaat:
Dus, 3 maanden :) |
Citaat:
Dus na 3/4 maanden is het pas zichtbaar in je bloed. en is de test betrouwbaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |