![]() |
geen soa's, hoe groot de kans dan wel HIV?
Heb 2 vriendjes gehad,
Beide gingen vreemd, heb me laten testen op SOA's , gelukkig alles was in orde, heb nog geen bloedonderzoek gehad, moetik nog even mee wachten want anders ben ik te vroeg. Ik was het bijna al vergeten om het te doen, ik weet dat ik niks heb denk ik maar word de kans op HIV of andere soa's in je bloed kleiner als je geen soa's hebt die getest zijn opvaginaal gedoe? |
ik ben wat onduidelijk :
ik heb een vaginaal onderzoek gehad---->niks aan de hand kans wordt vast nog kleiner op aids'etc heb niet eens die andere soa |
Ik snap je vraag niet helemaal, bedoel je dat je vaginaal niets hebt maar nu wil weten of de kans dat je wél iets in je bloed hebt daardoor kleiner is?
Mja, je hoeft vaginaal of oraal niet altijd klachten te hebben om tóch een soa in je lichaam te hebben. Maar of de kans ook kleiner is wanneer je geen klachten hebt... ik neem aan dat het niet met elkaar in verband staat. Dus dat de kans op een soa zónder vaginale of orale klachten losstaat van het feit of je een soa mét vaginale of orale klachten hebt. Dat maakt echt niets uit. Misschien zijn er wel minder soa's die je oraal of vaginaal níet (meteen) opmerkt, maar dan nog. Wacht gewoon rustig de test af, ik denk niet dat er ook maar iets kan voorspellen. |
Citaat:
De kans op HIV wordt wel groter bij sommige soa's, maar 't is niet zo dat je het zónder zo'n soa níet kan krijgen. De kans is er altijd. |
hehe, nee ik leg het verkeerd uit :
SOA onderzoek is= vaginaal onderzoek + bloedonderzoek. Nou heb ik mijn vaginaal onderzoek al gehad,alles in orde gelukkig hoe groot is de kans nu dat als ik straks mijn bloedonderzoek doe dat daar dan een soa in zit [ en dan denk ik aan * zweet slik* AIDS, ] ik bedoel dus,een aidspatient heeftdenk ik bij zijn aids ook wel andere soa's opgelopen lijkt me anders kom je niet zo snel aan aids. zeker in nederland niet. |
schat, dat hoeft natuurlijk niet.
als je het een hebt, hoef je het andere niet te hebben. er zijn toch ook veel blonde nederlanders met blauwe ogen? maar niet alle blonde nederlanders hebben blauwe ogen, en niet alle nederlnanders met blauwe ogen, zijn blond! met andere woorden, natuurlijk kan iemand alleen aids oplopen en de rest van de SOAs niet! |
Citaat:
Ik begreep je dus wél goed :) (en een aidspatient hoeft dus geen andere soa bij zijn aids te hebben gehad, maar het kán wel. ook in NL hebben mensen AIDS zonder ooit een andere soa gehad te hebben. take my uncle, for instance) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21. |