![]() |
Boulimia
Een niet nader te noemen (wegens privacy van haar) persoon in mijn leven heeft boulimia. Ik heb hierover inmiddels al veel van haar gehoord en besloot een gedicht hierover te schrijven (ik dacht overgens al wat langer).
Het is nog naamloos. Een blik in de spiegel ik ben dik Mijn vrienden zeggen van niet toch huil ik tranen van verdriet De pijn van een hap eten kon ik die maar vergeten De stem in mijn hoofd doet mij pijn maar als ik naar de bevelen luister voelt het zo fijn Wie geeft mij de kracht voor een blik in de spiegel zodat ik zal zien ik ben niet dik |
Het gevoel zit er wel in, maar het is me toch wat té duidelijk geschreven. Misschien wel geschikt voor de buitenstaander.
|
om het even wat te verduidelijken schrijf ik even mijn doel van het gedicht op:
Het begrip vol weergeven van wat boulimia met je doet. |
Citaat:
edit: Je geeft het wel begripvol weer, maar blijft het zien door de ogen van de buitenstaander. |
Ik vind hem niet zo mooi.
Er is vooral aandacht voor het 'dik' voelen, maar dat ligt meestal toch echt anders. Het is meer de angst voor aankomen en 'ruimte in nemen' Maar ja, als ik nog meer moet gaan uitleggen over eetstoornissen ben ik nog wel even bezig. Ik kijk over het algemeen zeer kritisch naar gedichten over dit onderwerp, omdat ik er zelf jarenlang mee geworsteld heb en over het algemeen gedichten over anorexia/boulimia niet erg hoge kwaliteit vind en mensen vaak de plank misslaan. Zo ook dit gedicht. Het spijt me |
Citaat:
Maar ik geef je anders wel gelijk in wat je zegt. |
Citaat:
Gelukkig is voor degene waarvoor ik het schreef de boodschap goed doorgekomen en vond ze het geslaagd. Diegene heeft het ook al enkele jaren. Dat was dan ook mijn doel. Ik denk dat deze gedichten ook erg persoon gebonden zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Het ligt niet aan jou, maar aan anderen. Je moet niet zo vlug de schuld bij jezelf zoeken. ;) Misschien generaliseer ik nu een beetje, want er zijn wel enkelingen die er beter in kunnen komen dan anderen. :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41. |