![]() |
nederlanders zijn junkies
Hoogervorst: Nederland blowt en snuift meer
Uitgegeven: 22 maart 2004 14:30 DEN HAAG - Cocaïne is sterk in opmars in Nederland. Van de heroïneverslaafden rookt 70 tot 90 procent crack, de rookbare vorm van cocaïne. Onder jongeren wordt het snuiven van coke steeds populairder. Ook blowen raakt steeds meer in trek. Dat heeft minister Hoogervorst (Volksgezondheid) maandag aan de Tweede Kamer geschreven in een brief over de Nationale Drug Monitor 2003. Daarin staat dat cocaïne al een aantal jaren steeds vaker gebruikt wordt, maar de minister noemt het verontrustend dat deze stijging zich doorzet. Ook krijgt de hulpverlening steeds meer te maken met cocaïnerokers en -snuivers en sterven er meer mensen aan deze drug. Naast cocaïne baart vooral de toename van het gebruik van cannabis zorgen. Het roken van hasje en weed neemt toe, evenals het beroep dat gebruikers doen op hulpverleners bron: NU.nl ja mensen, commentaar? :) |
mja, behalve het coke gedeelte maak ik me er ook aan schuldig... Kheb alleen (nog) geen hulp nodig bij het stoppen... dus :D
|
Dan zie je maar hoe kut het met de jeugd gaat dat ze toevlucht moeten zoeken in de drugs :)
Denk dat de jeugd steeds opener word naar nieuwe dingen en ook sneller nieuwe dingen probeert, drugs hoort daar ook bij. Dit zal alleen maar toe gaan nemen... |
tsja.. ik zie t hier ook steeds meer, maar goed dat is geen objectief beeld te noemen..
je kan er vrij weinig aan doen. ik denk dat als die hype weer over is, en iedereen inziet dat t kut is, alles weer in tegengestelde richting gaat. ze zijn nu al bezig met een campagne tegen blowen dus... |
beetje generatiekloof? (gheh, kan ik dat kutwoord ook weer es gebruiken.)
op hard drugs ligt nog steeds 'n taboe bij de meeste mensen, maar onder jongeren is 't steeds meer geaccepteerd. (redundant, juh. knetter? juh.) maar, er word ook weer actief 'n drugs campagne gevoerd; trimbos instituut heeft overal weer posters hangen, en nu 'n stuk serieuzer als toendertijd met "Hasj & Wiet, wat weet je wel, wat weet je niet?" .. edit: maar dat zei blackfairy ook al dus... |
hard drugs is toch geen stijl
de meeste lui trippen helemaal als ze zoiets gebruiken, ze worden aggresief en dat is niet helemaal goed kortom hard drugs moeten verboden worden. maar Wiet en hash zijn wel weer te leip om te gebruiken, daar word ik niet aggresief van. hash & wiet wat weet je wel wat weet je niet??? |
Citaat:
Dat de overheid daar niet opkomt :rolleyes: |
Citaat:
en verbieden wekt alleen maar negatieve dingen op dus daar ben ik ook tegen... sorryhoor... ik heb niks tegen je hoor harry :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
haha ja die foldertjes waren geniaal
ik kwam ze vorig jaar nog tegen met het leeghalen van me bureau hehe hebben trouwens niet erg veel geholpen die paar foldertjes :evil: |
Damn, dat er veel junkies waren wist ik allang. Mja.
|
omdat de minister het zegt; proost *grumble, kutministers*
nee, ik dacht serieus de laatste maanden ook dat iedereen en overal met drugs wordt geexperimenteerd, maar dat blijkt de 'tendens' te zijn....Ik denk dat het afwachten is tot wij oud zijn geworden en dan zullen we zien of er echt sprake is van verergering.... |
Citaat:
|
Citaat:
*hmz btje offtopic* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Denk ook dat het enige wat hij van hard drugs weet is XTC, cocaine en heroine...
Denk dat lijp worden alleen van hard drugs niet echt alleen daaraan ligt, die lui zijn van zich zelf al agressief en door drugs versterke het iets maar zijn ze wel sneller geneigd te vechten. Algemeen bekent dat je door drugs veel zelfbeheersing verliest en dat is niet altijd negatief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan kan ik later toch beter een xtc lab opzetten :s
|
ja ik wist t wel... elke dag weer he
|
Volgens mij is het nu een kwestie van wachten voor iemand met de suggestie komt dat de stijgende lijn in canabis gebruik en de stijgende lijn in coke gebruik een causaal verband hebben... :rolleyes: Dat soort debielen heb je er altijd bij zitten.
|
Citaat:
|
Ach, het is gewoon weer ff een rage, stopt vanzelf wel weer.
Maarre coke is wel een hele dure hobby als je het met regelmaat neemt, vraag me af hoe de gemiddelde scholier aan dat geld komt.. :| |
Met een lekkere joint af en toe is niks mis :p
|
Met blowen is niet veel mis
met alcohol al wat meer maar cocaine is toch wel iets schadelijker voor je lijf zeker in combi met alcohol dus dat is weer minder |
Citaat:
en wiet is te leip, want je wordt er niet agressief van :confused: Citaat:
|
whoei, ik heb aanhang :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |