![]() |
[Wake on lan]
Hoi,
Ik heb mn servertje aan de praat gekregen :), maar nu wil ik mn computer ook graag via internet aan kunnen zetten (eigenlijk ook wel uit :p ). Ik heb een realtek pci netwerkkaart, die dat kan. Moederbord Aopen AK33. Beide met een stekkertje met elkaar verbonden. Nu zie ik overal dat je "wake on lan" moet aanzetten in je bios. Die van mij heeft echter hoogstens een "wake on pci" Is deze optie dan voldoende om hem aan te zetten via mn router? En als het dan pci heet, waarom dan nog dat stekkertje naar dat WOL ding op het moederbord? En een scheiding tussen "wake on lan" en "wake on ring" (is ook niet aan te zetten) is dan zeker ook niet meer mogelijk. Of moet ik mijn bios updaten? Nouja, je merkt wel dat ik het helemaal niet meer snap :confused: (ps. ik heb alleen de ene pc hier, dus testen wordt ook wat moeilijker, daarom vraag ik het, anders zou ik wel eens een paar dingen uitproberen :)) |
Als je wilt gebruiken maken van WOL is Wake on Lan, niet Boot on Lan.
Je kunt dus je PC alleen 'aan'zetten as hij op Standby/Sleep mode staat. |
Citaat:
|
Citaat:
als jouw moederboard alleen wake on lan heeft dan gaat ie echt niet opstarten als je dat wil.. de jouwe heeft dus kennelijk ook boot on lan |
Waarom staat er dan in mn orginele bios wake on lan?
|
Citaat:
|
ik zet hier (@ stage) alles aan dmv wake on pci,
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |