Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Kijk Operatie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=782965)

Purgatori 22-03-2004 18:03

Kijk Operatie

Lo all,

Kben vanmiddag naar de ortopheet geweest, en twas geen topper, kmoet kijk operatie (2e). Nou moesk zow formulier invulle met gewicht, lengte of je ooit eerder operatie hebt gehad etc. Nou stond er ook bij, rook je? Nou stond me ma dus mee te kijke, en hebk nee in gevult, maar ik doe het dus wel.. Zou die dokter het moette wete? Of is het niet zo van belang? Bedankt,

pure_evil 22-03-2004 18:44

lijkt me handig van wel, anders vragen ze het niet...sowieso is roken lastiger, ziekenhuis=openbaar gebouw, en daar mag je dus niet roken, dus moeten er aparte regelingen getroffen worden...maar 1 telefoontje en het is geregeld hoor (en je mammie hoeft het niet eens te weten te komen :) )

Andijvie 22-03-2004 18:46

Citaat:

pure_evil schreef op 22-03-2004 @ 19:44:
lijkt me handig van wel, anders vragen ze het niet...sowieso is roken lastiger, ziekenhuis=openbaar gebouw, en daar mag je dus niet roken, dus moeten er aparte regelingen getroffen worden...maar 1 telefoontje en het is geregeld hoor (en je mammie hoeft het niet eens te weten te komen :) )
:D Ik denk niet dat het zoveel uit maakt qua organisatorische aard of hij rookt of niet. In een ziekenhuis mag je niet roken, dus of hij nu ja of nee in zou vullen, daar verandert niets aan.

Maar medisch gezien kan het misschien wel van invloed zijn.

pure_evil 22-03-2004 18:50

bij ons in het ziekenhuis anders, mag je als je daar lichamelijk toe in staat bent naar buiten, onder begeleiding of hebben ze een speciale kamer met speciale ventilatie ofzo (tenminste dat begreep ik uit het verhaal van "mijn" arts)

gelukkig heb ik er verder geen last van, ik rook niet (maar moet wel een kijkoperatie :( )

Andijvie 22-03-2004 18:53

Citaat:

pure_evil schreef op 22-03-2004 @ 19:50:
bij ons in het ziekenhuis anders, mag je als je daar lichamelijk toe in staat bent naar buiten, onder begeleiding of hebben ze een speciale kamer met speciale ventilatie ofzo (tenminste dat begreep ik uit het verhaal van "mijn" arts)

gelukkig heb ik er verder geen last van, ik rook niet (maar moet wel een kijkoperatie :( )

Als je naar buiten mag om te roken, kan hij dat dan ook aangeven. En een kamer met ventilatie... in een ziekenhuis? Lijkt me een beetje gek, ik hoor alleen maar verhalen dat men naar de toiletten gaat om daar te roken... kan me ook niet voorstellen dat je mag roken op een kamer met nog 3 / 4 andere mensen...

Somebody Special 22-03-2004 19:06

Je moet het wel doorgeven want als je rookt gaat je bloeddruk kortstondig omhoog en gaat je hart sneller kloppen (= je bloed sneller stromen) dus als er iets mis gaat moeten ze wel weten waardoor dat komt en wat ze moeten doen.

Maar je bent 18? Mogen ze het nou echt nog niet weten?

Purgatori 22-03-2004 20:30

Citaat:

Somebody Special schreef op 22-03-2004 @ 20:06:
Je moet het wel doorgeven want als je rookt gaat je bloeddruk kortstondig omhoog en gaat je hart sneller kloppen (= je bloed sneller stromen) dus als er iets mis gaat moeten ze wel weten waardoor dat komt en wat ze moeten doen.

Maar je bent 18? Mogen ze het nou echt nog niet weten?

Kijk, tis niet alleen gewoon roke, as je begrijpt wat ik bedoel..

Divina Flor 22-03-2004 20:34

Citaat:

Purgatori schreef op 22-03-2004 @ 21:30:
Kijk, tis niet alleen gewoon roke, as je begrijpt wat ik bedoel..
naja, hoe dan ook; ik zou het ziekenhuis (of wie je in zo'n geval moet hebben) dan maar even bellen en de boel uitleggen :)

Purgatori 22-03-2004 20:36

Citaat:

Divina Flor schreef op 22-03-2004 @ 21:34:
naja, hoe dan ook; ik zou het ziekenhuis (of wie je in zo'n geval moet hebben) dan maar even bellen en de boel uitleggen :)
Of gewoon de gok neme dat er nix gebeurd.. Als ik nou gewoon een weekje of 2 van te voor nie meer smoke.. Tot de operatie.. Dan is men bloeddruk enzo toch weer gewoon?

Balance 22-03-2004 21:53

Citaat:

Purgatori schreef op 22-03-2004 @ 21:36:
Of gewoon de gok neme dat er nix gebeurd.. Als ik nou gewoon een weekje of 2 van te voor nie meer smoke.. Tot de operatie.. Dan is men bloeddruk enzo toch weer gewoon?
je brengt liever (mogelijk) je gezondheid in gevaar dan één telefoontje plegen?

Purgatori 22-03-2004 22:35

Citaat:

Balance schreef op 22-03-2004 @ 22:53:
je brengt liever (mogelijk) je gezondheid in gevaar dan één telefoontje plegen?
LoL, leve in gevaar? Kzal niet aan een knie operatie dood gaan..

Rabbi Daniel 22-03-2004 22:39

Citaat:

Purgatori schreef op 22-03-2004 @ 23:35:
LoL, leve in gevaar? Kzal niet aan een knie operatie dood gaan..
Jij weet nog niet half waar je aan dood kan gaan.

Het gaat om de verdoving. Het spul dat ze daarvoor gebruiken kan wel eens een ongelofelijk sterke reactie geven als het met bv. wiet in aanraking komt in je lichaam.

DOORGEVEN DUS, domoor!

Purgatori 23-03-2004 13:58

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 22-03-2004 @ 23:39:
Jij weet nog niet half waar je aan dood kan gaan.

Het gaat om de verdoving. Het spul dat ze daarvoor gebruiken kan wel eens een ongelofelijk sterke reactie geven als het met bv. wiet in aanraking komt in je lichaam.

DOORGEVEN DUS, domoor!

Relex, relex.. Ghehe

Lean 23-03-2004 14:12

Je mag geloof ik zowieso een dag van te voren geen drugs gebruiken, kun je door de verdoving heel misselijk van worden. En als je zegt dat je rookt, kunnen ze je van te voren advies geven dat je bv. een dag van te voren geen drugs gebruiken. 'K zou maar wel bellen, is wel zo handig en hoef je er ook niet meer druk over te maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.