![]() |
Muziek waar je over kan lullen
Hi,
Ik moet voor Spaans een liedje kiezen (maakt niet uit welke taal) van ong. 3.5 minuut, vervolgens moet ik er 7.5 minuut over in het Spaans lullen (wat geen probleem opzich is). Wat wel een probleem is, is dat ik geen nummer ken van 3.5 minuut waar ik 7.5 minuut over kan lullen... Weten jullie wat? |
neem dan een liedje met een of ander maatschappelijk probleem waar je een eigen mening over hebt
drugs, abortus, kapitalisme, ik noem maar wat |
Nirvana - Very Ape (y)
Goed nummer met een goeie boodschap. Zie dagelijks tientallen mensen die aan die beschrijving voldoen. |
pak iets van marilyn manson of zo, wordt al jaren meer dan 7 1/2e minuut over geluld. Disposable Teens of zo.
Of een nummer van Queen (Show Must Go On bv ) hoe dat allemaal weerspiegelde met zijn (Freddies) eigen leven en zo offe, pak gewoon een tekst met een diepere tekst dan op het eerste gezicht lijkt, en neem vooral een 1 of ander revolutionair nummer/bandje. |
Ja zoals de diepere betekenis van het geniale " I'm A Slave 4U".
|
Lol. ^_^
Muzikaal verantwoord commentaar op Yesterday, is dat iets? |
Citaat:
|
Leftover Crack - The Good the Bad and the Leftover Crack.
Kill cops, burn churches, do drugs, hail Satan! |
Citaat:
neem wat van ska-p dat is spaans en bevat genoeg maatschappelijke kritiek |
Social Distortion - ball & chain
Well it's been ten years and a thousand tears And look at the mes I'm in- A broken nose and a broken heart, An empty bottle of gin Well I sit and I pray In my broken down Chevrolet- While I'm singin' to myself There's got to be another way [Chorus:] Take away, take away Take away this ball and chain I'm lonely and I'm tired And I can't take any more pain Take away, take away Never to return again Take away, take away Take away this ball and chain Well I've searched and I've searched To find the perfect life- A brand new car and a brand new suit I even got me a little wife- But wherever I have gone I was sure to find myself there- You can run all your life But not go anywhere [Chorus] Well I'll pass the bar on the way To my dingy hotel room- I spent all my money Been drinkin' since half past noon- I'll wake there in the mornin' Or maybe in the county jail- Times are hard getting harder I'm born to lose and destined to fail- [Chorus] |
Rancid - Radio Havana
|
Thrice - Stare At The Sun
|
strung out - exumation of virginia madison
over je vriendin vermoorden all - she broke my dick over je piemel breken |
Well I ain't sure but I've been told
he's baking cakes inside our souls Stayed awake, took a nap Got myself my bottles back I'm breaking down out on the street Walkin' round my own bare feet I do not need you to tell me That I'm not a cat I caught a rat, we caught some air He's never gonna cut his hair He takes more time to make a fake We now swam down in the lake And wash the dirt off our intentions Paddle on with our bad inventions I came as ice, I came as a whore I came as advice that came too sure I came as gold, I came as crap I came too clean, and I came as a rat It takes a long time, but God dies too But not before he'll stick it to you I don't know but I've been told You'll never die and you never grow old I came as a call, I came as flat I came too soon so I came back I came as flowers, I came as nice I came as dirt, and I came as a surprise It takes a long time, but God dies too But not before he'll stick it to you I don't know but I've been told You'll never die and you never grow old |
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht zelf aan iets van Nirvana of Radiohead, maar ik kan geen geschikte vinden van 3.5 minuut of minder... en dat wijf is zo'n muts... |
En Kurt Cobain ook.
|
Citaat:
misschien is the atheist anthem beter of nazi white trash |
Bij sommige mensen is het net andersom. Die kunnen een kwartier doorbomen over zowat elk bestaand nummer.
Kies gewoon een nummer waar je gemakkelijk veel info over kan vinden. Het eerste wat me te binnen schiet: Give peace a chance van John Lennonn, of van The Peace Choir. Is al enkele keren en ook in enkele versies als anti-oorlogs hymne uitgebracht. Kan je - het gaat toch over Spaans - ook weer vrij gemakkelijk aan de actualiteit koppelen. Of kies een nummer van een band/artiest waar nogal veel over te vertellen valt. Mano Negra, Manu Chao... hij had nogal de neiging om overal heen op wereldreis te vertrekken, en daar dan ook zijn songs te schrijven. Die kerel had nogal een boeiend en geëngageerd leven, waar nogal een boom over op te zetten valt. En hij schrijft oa ook songs in het Spaans. Eigenlijk koos Manu Chao bijna altijd voor songteksten in de taal van het land waar hij op dat moment was. Succes alvast, het lijkt me toch een leuke opdracht :) |
nofx - murder the government is iig niet lang :p
|
kies een band die je leuk vind en bereid een praatje voor
kies 1 liedje van die band en laat 3.5 minuut horen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33. |