![]() |
[windows] system drive letter
bij het reinstallen van mijn windows is om een reden die er nu even niet toe doet de assigned letter van mijn systeemdrive (eerste harddisk, op primary master) in plaats van het standaard 'c' nu 'g' geworden.
op internet is een registry hack te vinden waarbij je twee dingen omdraait (terwijl je een drive tijdelijk hernoemt naar Z), maar die zorgt er alleen maar voor dat ik niet meer in xp kan booten. heeft iemand enig idee hoe ik dit vrij irritante probleem kan fixen? bvd :) |
Gewoon een andere letter toewijzen en met de XP cd de herstelconsole starten en kiezen voor het commando FIXBOOT. Should do the trick.
|
mja, ware het niet dat het dus de system drive is die je vanuit windows niet kunt reassignen. na iets soortgelijks gedaan te hebben kon ik weer niet in windows booten. kheb daarna maar gewoon even opnieuw windows geinstalld, zorgend dat de drive letter zeker C was. toch bedankt :) irritantste probleem ever dit denk ik. :|
|
je kunt partities gewoon wijzigen, maar het probleem is dat als je er iets op installeerd er vaak dingen zijn die naar die partitie verwijzen.
Je kunt in princiepe dus niet de Winows partitie niet wijzigen daardoor doordat programma's naar die schijf zullen verwijzen.. |
Citaat:
|
Citaat:
;) |
:mad: :P
|
in een backup van het register alle verwijzingen naar
G:\ vervangen door C:\ Evenals G:\Program Files -> C:\Program Files G:\Windows -> C:\Windows G:\Documents and Settings -> C:\Documents and Settings Dan importeren in je register en hopen dat alles het doet :) [size=1] Ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige schade aan je computer[/size=1] |
Citaat:
|
goh, ik vrees dat er weinig anders opzit dan windows even op een andere partitie te installeren, vanop die partitie te booten, en dan van daaruit je G terug C noemen (kan zijn dat je eerst moet formateren om die windows-installatie eraf te halen).
En dan windows terug op je C te zetten, en weerom van daar te booten en die ondertussen nutteloze install op die andere partitie eraf te gooien. (ik vrees ook formateren dus...) Vrij omslachtig, maar ik denk wel dat het werk... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10. |