![]() |
cafeïne
Is het mogelijk om aan cafeïne lichamelijk verslaafd te zijn door het drinken van veel cola, laten we zeggen ½ tot 2½ liter per dag?
Zo ja, dan ben ik dit, en zoveel cafeïne is natuurlijk ook niet goed voor de nachtrust, ik slaap gemiddeld van één tot half elf. Zo nee, dan vind ik cola gewoon erg lekker en ben ik er aan gehecht, maar niet van afhankelijk. Ik heb gelezen op drugsinfo.nl dat er ook cafeïne in thee zit. Ik drink meestal ook een kopje thee voor het slapen gaan, en ik dacht altijd dat je daar lekker van kon slapen. Maar dat klopt dus niet, want cafeïne houdt je opgewekt en alert? Maar de vraag is: kan je verslaafd zijn aan cafeïne en zo ja hoe (lichamelijk, mentaal), en treden er ook ontwenningsverschijnselen op bij het stoppen? |
In thee zit geen cafeïne, wel theïne.
En aan cafeïne kun je verslaafd zijn ja, maar ik weet niet of jouw gebruik daarvoor voldoende is. |
Mhh je nachtrust is juist erg lang?! één tot half elf ?? 9 1/2 uur! Das heel veel hoor. Je kunt sowieso overal aan verslaafd raken.
Ik denk puur geestelijk, mja weet ik ook niet zeker. En qua kickverschijnselen misschien extra moe en chaggerijnig/geirriteerd. (band zuipt :p ) |
In cola zit niet zo héél veel caffeïne, niet zoveel dat je er echt verslaafd aan kunt raken (althans, voor zover ik weet )
Wat dat betreft is koffie risicovoller wat verslaving betreft. Je kunt denk ik wel verslaafd raken aan de hoeveelheid suiker die in de cola zit. Je krijgt daar in korte tijd heel veel energie van (dat hoeft dus niet per se door de caffeïne te komen) maar je energie daalt ook weer heel snel waardoor je weer meer cola gaat drinken. |
Dus ik kan met ingang van nu stoppen met te veel cola drinken zonder dat ik er nadelen van ondervin. (Y)
Danku |
ehm je had het natuurlijk ook kunnen proberen?
|
Je kan mentaal wel verslaafd raken aan cafeïne, op de lange termijn veroorzaakt het hartklachten en verhoogde bloeddruk.
Het is bovendien slecht voor je lever. Ik denk dat je eerder een probleem met je gewicht en gebit zal krijgen van te veel cola ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gebit is prima in orde, dit na jaren 1-maal-daags tandenpoetsen, en wel sochtends. Sterk gebit dus.
En me gewicht is 55 kilo dus dat zit ook wel goed, eerder te weinig als te veel. :) |
als je dat allemaal zo hoort en weet,
waar maak je je dan in godsnaam druk om :confused: doe rustig :cool: |
Ik ben toch principieel tegen cola, dus ik hou me buiten de ik drink veel cola discussie... :)
|
Citaat:
|
Citaat:
denk ik dan weer |
ik drink alleen cola als t in mn alcohol zit.. wat niet vaak voorkomt..
maar zoveel caffeine zit er niet in cola.. ennuh ben je bang voor afkickverschijnselen dan ? je had t idd ook gewoon kunne probere als je er vanaf wilt..of je nou verchsijnselen krijgt of niet.. |
Citaat:
conclusie, straight edge zijn is onmenselijk, een mens heeft recreatie en drugs nodig |
met 2.5 liter per dag kan je best wel een beetje suikerverslaafd zijn :)
|
Citaat:
|
Citaat:
ik slaap van 12/half 1 tot 6 over 6 :p |
Citaat:
|
Citaat:
dat hoor ik voor het eerst eigenlijk.. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ken zo´n soort drankje zoals red bull, genaamd megaforce ofzo. Daar zit taurine in en mensen zeggen dat, dat slecht is. Maar is dat ook echt zo..
|
alles is slecht voor je als je er te veel van gebruikt
taurine is niet echt gezond geloof ik, google ff ofzo |
Citaat:
|
Citaat:
hehe |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |