![]() |
The Day After Tomorrow - 28 mei 2004 - én: Wat is jouw favo rampenfilm?
Huh?
Dé ultieme rampenfilm, van de schrijver van o.a. Independence Day en Godzilla. "10,000 years ago, one storm changed the face of our planet. On May 28, It will happen again." hoe kom je erbij? Ik zag de trailer in de bioscoop een tijdje terug, en er hing een gigantische poster aan de buitenkant van de Pathé ArenA, zeer indrukwekkend. De trailer kun je op je pc kijken: Lage kwaliteit Medium kwaliteit Hoge kwaliteit (gebruik rechtermuisknop: doel opslaan als/save target as) hoe gaat ie dan? Plot Outline:
Spoiler
En in het kort? Zonder spoilers dan? De ultieme rampenfilm, die hebben we hier, alles komt er in voor, tornados, aarbevingen, vloedgolven (flatgebouwen hoog) en een heuse ijstijd (althans, begin van). Laat eens een poster zien? http://img24.photobucket.com/albums/...r_tomorrow.jpg Afbeeldingen misschien nog verder? ja hoor, maar wel van de officiële website geript als je het niet erg vind: http://img24.photobucket.com/albums/...tomorrow/5.jpg http://img24.photobucket.com/albums/...tomorrow/4.jpg http://img24.photobucket.com/albums/...tomorrow/3.jpg http://img24.photobucket.com/albums/...tomorrow/2.jpg http://img24.photobucket.com/albums/...tomorrow/1.jpg OMG, waar vind ik meer info?! Meer info alhier en de officiële website is natuurlijk hier. En wat denk jij ervan? Mij lijkt het echt een ontzettend goeie, mooie, en leuke film voor in de bios. Misschien qua verhaallijn niet echt leuk, maar het idee vind ik super. Als de verhaallijn dan ook nog cool is, dan zou het helemaal te gek zijn. --------------------------------------------------------- Ja, leuk, maar in de titel stond nog iets right? om nog een beetje extra discussiewaarde aan dit topic en extra tekens aan jouw post toe te voegen, Wat is jouw favoriete rampenfilm en waarom? je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan films als: - Independence Day - Deep Impact - Armageddon - Vulcano - The Core e.v.a. En jouw keuze? Ik vind de meeste rampenfilms wel leuk, vooral als het ook echt fout gaat, en niet dat ze heel corny de wereld nét nog kunnen redden. Ik kijk uit naar the day after tomorrow, misschien kan ik dan eindelijk een favoriet kiezen. en by the way, dit is volgens mij mijn grootste openingspost ooit :) |
ik vind pearl harbor een hele goeie rampen film en de titanic ook.
|
Armageddon vond ik leuk, Pearl Harbor ook ;) Verheug me wel op deze film, heel mooi gemaakt
|
Hopelijk niet rampzalig slecht als Emmerich's andere rampenfilms.
|
Laat ik nou net al een hele tijd zin hebben in een rampenfilm...!
|
Citaat:
Beste rampenfilm: Independence day :cool: Al zie ik liever dat de aarde ns een keer echt kapot gaat door een komeet of zo...tis altijd dat de helft overleeft. Gewoon alleen storten op het uitsterven van de gehele mensheid dat zou ik spannender vinden. |
Pearl Harbor, Titanic, Independence Day, Armageddon en Deep Impact. Ik heb The Core in de bioscoop gezien en die vond ik toch iets minder (alleen het begin was erg gaaf)
|
Ik vind rampenfilms vaak wel vermakelijk, maar ze behoren niet tot mijn favorieten. The Day After Tomorrow lijkt mij best wel leuk, ik heb er al een stuk of drie trailers van gezien. :)
Ik vind trouwens dat ze aan het eind van Independence Day wel zo'n wapperende Amerikaanse vlag hadden mogen plakken, net als in Saving Private Ryan.. :o |
tzijn ook niet echt mijn favorieten, maar ik mag er graag eentje zien :)
|
Vond sum of all fears best een kutfilm, maar ik vond de ramp erin toch wel cool.
En 28 days later, is dat een rampenfilm? |
12 monkeys is mijn favoriet,tsja deep impact en volcano vond ik ook goed
|
Oh ja, Twelve Monkeys. Die vind ik ook erg leuk ja!
|
Kan niet zoveel rampenfilms bedenken momenteel maar Twelve Monkeys en The Towering Inferno vond ik goed.
En ik ben ook wel benieuwd naar The Day After Tomorrow, ondanks dat Roland Emmerich er achter zit |
The Towering Inferno wil ik ook nog een keer zien.
Al was het alleen maar om de soundtrack. :o |
Waar gaat die over?
|
hullo?
|
"Soylent Green", "The Day the Earth Stood Still" en "The Day After" zijn ook aardig.
|
Pearl Harbor en Independence Day rampenfilms :nono: Earthquake, Twister, Dante's Peak, Deep Impact... dat zijn rampenfilms... Pearl Harbor is een ongeloofwaardig oorlogs/liefdesfilmpje, en Independence Day is science fiction...
|
Deep Impact (y) , beter dan Armageddon. Maar ik heb er eigenlijk nog te weinig gezien om goed te kunnen oordelen.
En de meest slechte rampenfilm allertijden vond ik toch wel Dreamcatcher. Voor zover je het een rampenfilm kunt noemen dan. En dan te bedenken dat ik ook nog het boek heb gelezen... :nono: Vandaag heb ik Le Temps Du Loup gezien, vond ik ook wel erg indringend. |
Citaat:
|
Dr. Strangelove ;)
En ik zit nog steeds ongeduldig te wachten op de Terry Gilliam's verfilming van 'Good Omens' (Terry Pratchett & Neil Gaiman) |
Strangelove is ook een geweldige film ja. (y) Ik heb een zwak voor forummers die Strangelove op een positieve manier ter sprake brengen.
|
groeit er iets tussen jullie 2? :)
|
Rampenfilms vind ik niet zo veel aan. Post-apocalyptische films vind ik wel weer leuk, zoals bijvoorbeeld Soylent Green, John Carpenter's Escape From NY/LA, Mad Max, Waterworld en een heleboel anderen die ik vergeten ben. ;)
|
Nog 2 weekjes!
Spoiler
|
Independence Day vind ik zelf een heel goede film. Omdat hij War of the Worlds uit 1953 is gebasseerd. :D
Deep Impact vind ik ook heel goed. En als je Gremlins 2 als rampenfilm rekend vind ik die ook heel goed. :cool: The Day After Tomorrow lijkt één van de beste rampenfilms ooit te worden. Ik ga hem echt wel zien hoor! Were will you be, on May 28? |
De trailers van "Day after tomorrow" spreken mij wel aan :)
Armageddon is mijn favo rampenfilm |
die wil ik echt gaan zien
echt goed dat er over een onderwerp als broeikaseffect enz eens zo'n grote film gemaakt wordt .. |
Aaaarg... Hebben we ons een weekje vergist, dachten we dat die deze week al uit kwam... Viel FF tegen toen we de aftelklok zagen staan in de bioscoop...
Zeker een film die ik ga kijken (y). |
Citaat:
The Day After Tomorrow mist écht niet hoor. :P |
Weer één?
Ik dacht dat dat een eenmalige periode was, waarin al die rampenfilms uitkwamen. Beginnen we weer opnieuw. Dit is echt zo'n film die ik niet in de bios kijk, maar wel een keertje huur ofzo. Overigens, 28 mei? Dan zie ik ijskappen 'n shit over de stad op m'n verjaardag dit jaar. :p |
Iedereen die op een donderdag jarig is heeft premières op zijn of haar verjaardag (jep in nederland draait ie officieel vanaf 27 mei, donderdag is in nederland première dag oid).
Op mijn verjaardag komt Harry Potter uit, 3 juni. Dús weet ik dat mijn verjaardag op een donderdag valt. Ook zijn de meeste examens op mijn verjaardag afgelopen. Hm. Dit is ook et eerste jaar waar ik sinds einde van het jaar ervoor weet op wat voor dag mijn verjaardag valt. Namelijk met de trailer van Harry Potter. Best erg. |
*ff pimpen dat ik em al gezien heb*
ik vond het een erg gave film. hij draait natuurlijk alleen om de special effects, maar als je dat vantevoren weet, hoef je er ook niet over te zeuren - het ziet er namelijk allemaal erg gaaf uit. helaas lijkt ie heel erg op Independence Day, maar die is ook al weer 8 jaar oud en het einde van TDAT is iig stukken beter. zeker de moeite waard, tenminste in de bios want ik denk dat ie op een tv/computerscherm helemaal niet tot zn recht komt |
De trailer is indrukwekkend, maar ik ben bang dat het inhoudelijk niks wordt als ik idd zie dat Emmerich hem heeft geregisseerd. Ik hoop iig het beste, want er zit wel potentie in....maar ik hou m'n hart vast :\
|
De trailer bedriegd!
Volgend IMDB gaat de film over een natuurramp (helft van de film) terwijl de andere helft gaat over een wetenschapper die zijn zoon zoekt! Volgens de trailer is het alleen maar natuurramp gedoe |
Lijkt me een leuke film :)
|
Ja, lijkt me goede film!! Ik verwacht er echt heeel veel van (y) .
Titanic is me favo rampenfilm en me favo film in het algemeen! |
Citaat:
Exact wat ik verwachte. Met een beetje actie er nog bij is deze film helemaal top. Ik wist dit al toen ik de trailer zag ( "Im gonna get you out of there!" ) Maar je hebt het idee dat hier weinig oplettende kijkertjes zitten? ;) |
Kijk wat ik nou niet begrijp is dat er tornado's, vloedgolven, aardbevingen en een ijstijd tegelijkertijd kunnen plaatsvinden :rolleyes: ..waarschijnlijk is het ook niet zo maar ik d8 dat het zo zat.. :confused:
|
Citaat:
nou ja, beter gezegd is het verhaal van de wetenschapper een slap excuus om de special effects aan op te hangen. er zijn overigens nog meer verhaallijntjes dan de wetenschapper en zijn zoon. maar de film gaat volledig over de natuurramp. trouwens een trailer verteld meestal niet wat er in de 2e helft van de film precies gaat gebeuren daarnaast is de trailer een reclamefilmpje. er is ook een verschil tussen de dreft in de reclame en de dreft bij ons in de keuken :rolleyes: |
Citaat:
trouwens een radicale klimaatverandering zou iets dergelijks wel kunnen veroorzaken (alleen niet binnen een paar dagen) |
Deze film lijkt me een visueel spektakel, meer niet. Komt het best tot zijn recht in de bioscoop. Het verhaal zal ongetwijfeld flinterdun zijn, om van het script nog maar te zwijgen. Logisch ook, aangezien Emmerich de boel heeft geschreven/geregisseerd.
|
Independence Day, maar omdat dat de eerste film is die ik in de bioscoop heb gezien, als 10jarig meisje :D
|
Mars Attack :D
|
Na het zien van de "making-of" is er maar één conclusie mogelijk: het wordt een ongelofelijk oppervlakkige klotefilm.
|
óf: het wordt een ongelooflijk oppervlakkige, doch vermakelijke en mooi gemaakte kutfilm :) Ik vond de stukjes die ze lieten zien iig indrukwekkend, dus t lijkt me wel tof om m in de bios te zien.
|
Ik zag zonet de making of. Qua SFX wordt 't natuurlijk 'n heel spektakel. Verder is 't niks nieuws onder de zon: Washington, New York, LA en alle major cities zijn in dit soort films bijvoorbeeld al verscheidene keren in de as gelegd.
|
Dr. Strangelove is idd vrij geniaal. En voor een rampenfilm ook nog is een apart einde.
Independence day en deep impact zijn ook wel okay, twister was ook wel lache. |
Citaat:
Een verhaal erin ontkom je natuurlijk niet aan, maar waarom dan altijd zo'n verhaal (n) Een favoriete rampen film zou ik niet op kunnen noemen. Kan me weinig goede herinneren. Dr. Strangelove misschien als dat een rampenfilm is. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25. |