![]() |
Wie weet misschien hoeveel een ondernemer..
..van een jongerencentrum jaarlijks gemiddeld kwijt is aan kosten?
en dan bedoel ik aan: gas, water, elecktriciteit, inkopen aan eten en drinken etc. en de omzet? dus de opbrengst? ik vind het echt heel moeilijk om zoiets in te schatten :s maar dus echt gemiddeld, je mag de bedragen zelf bedenken, maar het wel een beetje realisistisch zijn natuurlijk. :) (ik weet niet of dit het goede antwoord is, misschien moet ie ook wel op het huiswerk forum, maar dan moet ie maar verplaatst worden:o:p) |
dit ligt uiteraard aan een heeeeeeeeeleboel factoren !!
|
ligt eraan..
hoevaak is het open en hoeveel mensen komen er, en welke merken eten en drinken worden er gebruikt? |
Elke dag open. op zaterdag een thema avond.
op een thema avond schatten we dat er ongeveer 75 - 100 mensen zullen komen. Op een doordeweekse avond ongeveer 25. Qua drinken doen we gewoon a-merken zoals coca cola, passoa, malibu, heineken etc. Qua eten ook gewoon a merken zoals Mora, Remia voor sauzen etc. |
Begin met de opbrengsten; die zijn het gemakkelijkste:
aantal gasten * (prijs eten + drankjes) het totaalbedrag ga je dan uitsplitsen; bijvoorbeeld: vaste lasten 20% personeel 40% groothandel 30% brutowinst 10% of die percentages reeel zijn, dat weet ik niet... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |