![]() |
verschil vmbo/havo en havo/vwo
Bij ons op school kom je in de eerste en tweede in een gemengde klas te zitten. In de derde wordt die klas opgesplitst in bijvoorbeeld een havo en een vwo klas.
Zijn er meer mensen hier die dit systeem op t voortgezet onderwijs hadden en weten jullie misschien was het verschil tussen beide 'dakpannen' is? Het verschil leek mij erg klein, de vmbo/havo klas en de havo/vwo klas hadden precies dezelfde boeken, het tempo lag op t havo/vwo alleen iets hoger.. Even graag ervaring melden! Dank :) |
Op vmbo/havo werk je op vmbo niveau. Zij zouden het tempo bij moeten houden en 6jes halen. De mensen die eruit springen en gemiddeld een 7 of hoger halen zijn mensen die duidelijk een niveau hoger zitten en gaan naar de havo.
Op havo/vwo werk je op havo niveau. Daar zijn het dus de havisten die de 6jes moeten halen en de vwo'ers die hogere punten moeten scoren om naar het vwo te mogen. Het verschil ligt hem dus vooral in tempo. |
Bij ons op school was het zo je had havo-vwo en gymnasium het tempo lag het zelfde. Alleen hadden havo-vwo geen latijn en grieks en soms wat minder * opdrachten. Qua de cijvers verschillde het vaan een 0,5 punt tot 1,5 punt per proefwerk of s.o .
:) |
Bij ons had je in de brugklas mavo/havo/vwo bij elkaar en in de tweede werd dat opgesplitst in mavo/havo en havo/vwo en in de derde kwam je of in een mavo-klas of in een havo-klas of in een vwo-klas terecht, er was in de derde nog één havo/vwo-klas. Ik zou niet precies weten wat het verschil was, volgens mij werd er in de tweede bij sommige vakken wel met verschillende boeken gewerkt, we kregen ook cijfers op verschillende niveaus (niet en-en, maar of-of ('k weet niet meer hoe die cijfers genoemd werden...in de eerste waren het 'I' (= vwo/havo) en 'II' (= mavo/havo) cijfers).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43. |