![]() |
Wat als...
Iemand te zwak is voor een opname?
Weet iemand wat er dan gebeurt? Ze kunnen toch niet zeggen:"nee, jij bent te ernstig, ga maar weer naar huis" Voor de mensen die het niet weten, ik heb het over mijn moeder. Ze zou opgenomen worden in "de brink" in zeist (instelling van Altrecht) Maar ze blijkt nu te ernstig en te zwak te zijn..(n) Ze kan hier niet blijven. Zo komt ze er nooit uit. Mijn pa brabbelde wat over een psychiatrisch centrum. (dus niet in de buurt..) Maar daar word je meer verzorgd..(want ja, ze is te zwak om voor zich zelf te zorgen) Of een crisiscentrum.. maar hoort mijn moeder daar? .. |
Ik denk dat er voor iedereen wel ergens plek is, alleen misschien niet in alle instellingen. De Brink is misschien voor minder 'zware' gevallen dan je moeder. Ik weet niet waar je moeder hoort, kan er niks over zeggen, maar ik vermoed dat bv. je huisarts en/of Altrecht jullie daar wel bij kan helpen. Mag ik hopen iig.
|
Citaat:
|
Als je moeder een 'te zwaar geval 'is, dan is er voor haar altijd wel ergens anders een plek. mensen die 'zover heen zijn'laat men niet zo doorsukkelen. zoals lenoor zei; er zijn altijd oplossingen.
Crisisdiensten, Paaz, gesloten afdeling enz. De reguliere gezondheidszorg is altijd snel in oordelen dat mensen niks aankunnen of te zwak of te 'gestoord' zouden zijn. dus stoppen ze deze mensen maar weg onder het nom van 'niet te genezen'. een pil en hup; je kunt weer verder (ik ervaar het op dit moment zelf :( ) Dat lijkt me grote onzin. Jou moeder kan hier uitkomen. Maar wel met de juiste begeleiding. Dus laat haar of jouzelf aan de bel trekken. Er is heus plek. zeker als de nood (te) hoog is. Sterkte Maai |
er is altijd wel een plekje waar je moeder wel *thuis hoort*.
bij mij was het eerst de bedoeling dat ik naar de viersprong zou gaan, maar daar ben ik te zwak voor, dus nu word ik (eerst) in venray opgenomen. misschien kan je moeder eerst ergens anders heen, waar geen hele zware therapieen zijn, maar waar ze wat op krachten kan komen en dan vervolgens naar de brink? ze zullen haar niet zomaar naar huis sturen denk ik. |
keb wel eens gehoord dat iemand met anorexia niet aangenomen werd, omdat ie te zwaar was...
soms is de psychiatrie zo enorm slecht |
Citaat:
Het kan volgens mij niet dat men mensen bij wie de nood het hoogst is laat schieten. Ze vinden wel een oplossing, laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Sterke. |
Citaat:
|
Citaat:
naja, ik snap er niks van. Ik begrijp de hulpverlening echt niet meer. Het vertrouwen in de hulpverlening verdwijnt ook wel. :( |
Citaat:
|
Citaat:
Maar blijkbaar dus toch. Nu wordt er gesproken over een crisisopname in een psychiatrisch centrum. :( Ik weet het niet hoor..*zucht* :( |
(nu niet zozeer over je moeder), maar als iemand te erg in de war enzow is dan kunnen ze diegene inderdaad doorsturen (oftewel weigeren). Maaar dat is toch in belang van de patient, want dan kunnen ze diegene daar blijkbaar niet de juiste zorg geven.
xx suusjuh |
Citaat:
Dan is het niet 'ernstig ' genoeg. Inderdaad vreselijk. WAnt hoe lang moet het dan nog duren voordat die persoon toch het loodje legt? omdat ze zo zichzelf heeft uitgemagerd dat ze 'eindelijk' toch naar de kliniek mag om beter te worden? Reguliere gezondheidscircuit sucks big time.....sometimes |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48. |