![]() |
Probleem Met Defragmenteren
Als ik wil gaan defragmenteren krijg ik steeds weer dat hij weer helemaal overnieuw begint, omdat er naar de schijf wordt geschreven.
Voordat ik ga defragmenteren sluit ik wel alle (achtergrond)programma's af, behalve Explorer en Systray Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel kan defragmenteren? |
Waarom zou je uberhaupt willen defragmenteren?
Welk besturingssysteem heb je? Al eens geprobeerd om in veilige modus de boel te defragmenteren? |
Dit klopt ook wel....als je dan door laat draaien, zie je dat hij na een tijdje weer verder gaat op het aantal procenten waar ie gebleven was voor de melding.
Als de PC aan het defragmenteren is, verplaatst deze ook stukken of hele bestanden. Dan wordt er naar de schijf geschreven. Daarna gaat het programma weer alles bij langs om gefragmenteerde stukken te vinden en vindt dan dus niks tot het weer bij het aantal procenten uitkomt van voor de melding |
Bij mijn oude pc had ik hetzelfde probleem. Ik heb hem toen 12 uur aan een stuk laten defragmenteren en toen was het probleem opgelost.
Maar het hangt inderdaad van je besturingssysteem af. In Me doet hij er bij mij heel lang over, maar in Xp is het zo gebeurd. |
Defraggen in Windows 95,98 en ME is hopeloos. Forget it. Win9x is een puinhoop. Leef ermee of atap over naar Windows NT (NT4, 2000, XP, Longhorn).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37. |