Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Vrouwen die bang zijn voor mannen vallen eerder op "apartelingen"? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=785255)

Eend 24-03-2004 21:44

Vrouwen die bang zijn voor mannen vallen eerder op "apartelingen"?

Met apartelingen bedoel ik niet alternatieve mannen, maar meer van die jongens die er niet zo breed uit zien en eigenlijk minder weerbaarheid hebben, zodat ze minder groot overkomen.

Zijn jullie het hier mee eens of mee oneens en waarom?

Fade of Light 24-03-2004 22:11

Ik kan het er absoluut niet mee eens zijn. Ik kan het er echter ook absoluut niet oneens mee zijn.

Ik denk niet dat er een verband is. Een 'stoere' player krijgt die bange vrouwen er ook wel aangenaaid terwijl dat lieve zachtaardige mannetje ook zo lief doet :bloos: :bloos: :bloos:

Sponstanietje 24-03-2004 22:15

Ik val onder de 'apartelingen' EN ik jaag vrouwen angst aan (om welke reden dat ook moge wezen :rolleyes: ). :D

Dus nee, ik ben het niet met je eens...

Nona 24-03-2004 22:36

Minder weerbaarheid? Heeft dat niet meer te maken met een soort van moedergevoelens (natuurlijk niet letterlijk) of vertedering...? Just speculating... ;)

phensicske 24-03-2004 22:40

Citaat:

Kruimel schreef op 24-03-2004 @ 23:36:
Minder weerbaarheid? Heeft dat niet meer te maken met een soort van moedergevoelens (natuurlijk niet letterlijk) of vertedering...? Just speculating... ;)
Waarschijnlijk wel.

Mja, hoe minder 'weerbaar', hoe kleiner de bedreiging, zeker?

Ik vind het eigenlijk een aparte theorie. :)

Eend 24-03-2004 22:46

Citaat:

phensicske schreef op 24-03-2004 @ 23:40:
Waarschijnlijk wel.

Mja, hoe minder 'weerbaar', hoe kleiner de bedreiging, zeker?

Ik vind het eigenlijk een aparte theorie. :)

Mjah, tis iets wat ik afvroeg, zelf sta ik er ook niet achter heur, maar wilde een discussie erover starten. Stiekem kijken hoe anderen er over dachten:)

Sponstanietje 24-03-2004 22:51

Andersom zou ik denk ik wel makkelijker vallen voor kwetsbare vrouwen, omdat ik graag troost en voor de ander zorg en omdat ik mij weleens bedreigd voel met mijn eigen kwetsbaarheid, dus dan heb ik liever iemand die in hetzelfde schuitje zit.

phensicske 24-03-2004 23:00

Citaat:

Eend schreef op 24-03-2004 @ 23:46:
Mjah, tis iets wat ik afvroeg, zelf sta ik er ook niet achter heur, maar wilde een discussie erover starten. Stiekem kijken hoe anderen er over dachten:)
Vind ik ook interessant om weten. :)

Ik val eigenlijk op sterkere mannen, die me dan kunnen beschermen indien nodig.

Eend 25-03-2004 11:26

Citaat:

phensicske schreef op 25-03-2004 @ 00:00:
Vind ik ook interessant om weten. :)

Ik val eigenlijk op sterkere mannen, die me dan kunnen beschermen indien nodig.

Jah, dat bedoel ik dus, de types waarop mensen vallen hebben te maken met hun eigen gesteldheid.

Miracle 25-03-2004 12:05

Pff moeilijk. Ik zou het niet zo goed weten. Bedoel je ook zoiets als soort zoekt soort? Bijv. een vrouw die (geestelijk) niet zo sterk is valt op een man die (geestelijk) ook niet zo sterk is?

Als ik naar mezelf kijk... Ik heb twee wat langere relaties gehad met toch wel patser jongens (als je begrijpt wat ik bedoel ;)). Iemand die me konden beschermen ja. Maar ik denk niet dat ik daar per se op val...

Lorelei 25-03-2004 12:50

Citaat:

Eend schreef op 24-03-2004 @ 22:44:
Met apartelingen bedoel ik niet alternatieve mannen, maar meer van die jongens die er niet zo breed uit zien en eigenlijk minder weerbaarheid hebben, zodat ze minder groot overkomen.

Zijn jullie het hier mee eens of mee oneens en waarom?

Hm, niet per se. Ik ben alles behalve bang voor mannen, en toch val ik meestal op de types waar de meeste vrouwen niet opvallen. Waarom? Geen idee, maar wat ik wel weet: ze zijn vrijwel altijd heel erg lief en zorgzaam. Zijn andere mannen dat dan niet? Dat zei ik niet. :) En volgens mij kan je dat ook niet zo zeggen. Ik val ook wel op mannen die "gewild" zijn, en die zijn ook lief en zorgzaam en zo.

Hmm..

Nee, om de een of andere reden denk ik dat het niet zo werkt. Misschien zelfs juist het tegenovergestelde. Ik ga er nog iets langer over nadenken voor ik dit uit ga leggen, want ik ben er nog niet helemaal zeker van dat dit klopt.

Maar ik ben het niet eens en niet oneens met de stelling. Nog niet.. ;)

leucomelas 25-03-2004 13:01

neej niet echt... wel bang voor mannen geweest en daarom ook juist nu tot grote sterke mannen aangetrokken... ja, klopt idd helemaal niks van... kweet ook niet waaraan het ligt...

Lorelei 25-03-2004 13:20

Citaat:

leucomelas schreef op 25-03-2004 @ 14:01:
neej niet echt... wel bang voor mannen geweest en daarom ook juist nu tot grote sterke mannen aangetrokken... ja, klopt idd helemaal niks van... kweet ook niet waaraan het ligt...
Nee het is niet logisch, maar het klopt voor m'n gevoel wel. Dat bedoelde ik dus in m'n vorige reactie.

Ik zal er nog een voorbeeld bij geven, in theorie is het geloof ik een zeer slecht voorbeeld, maar gevoelsmatig is het, voor mij in ieder geval, een goed voorbeeld:

Veel vrouwen die mishandeld of geslagen worden en de moed vinden om bij hun partner weg te gaan, komen vaak weer terecht bij iemand die niet erg vriendelijk is. Om de een of andere reden voelt dit goed voor hen. Bijv. omdat deze man sterk is, denkt te weten wat hij moet doen, etc. Dit kan aantrekkelijk lijken voor een bepaald type vrouwen. Is dit logisch? nee, tot op zekere hoogte niet, maar het gebeurt wel.

Ik denk dat dat ook zo werkt bij vrouwen die een soort van bang zijn voor mannen. Ze willen iemand die juist duidelijk is en weet wat er moet gebeuren en zo. En dat zijn meestal niet de 'alternatieve' types.

Hmm, volgens mij klinkt mijn verhaal echt heel onlogisch maar goed. :>

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.