Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Columnwedstrijd? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=785286)

Shitonya 24-03-2004 22:05

Columnwedstrijd?

Een idee :)

Je hebt een verhalenwedstrijd, maar nog geen columnwedstrijd. Terwijl ze even leuk kunnen zijn. (Naar mijn mening zijn columns leuker, maar ieder zijn smaak) Dus wat ik me opeens bedacht... We kunnen misschien ook wel een columnwedstrijd houden of gewoon een verhalen/column wedstrijd gecombineerd/ bij elkaar?

Misschien is een poll hier ook wel handig bij, helaas weet ik nog niet hoe dit moet, misschien dat de moderator ienke ( of zoiets) misschien zou willen maken?
En na ongeveer een week kijken hoeveel stemmen eruit voort zijn gekomen en van daaruit een beslissing kunnen nemen voor het idee van een column ( eventueel column/verhalen) wedstrijd?

Oke, leef je uit allemaal... :p

LUH-3417 24-03-2004 22:34

Column- en verhalenwedstrijd in één lijken me in ieder geval geen goed plan. We hebben juist een reorganisatie van de verhalenwedstrijd gehad om het aantal verhalen dat in een poll terecht komt terug te brengen tot een aantal dat mensen ook daadwerkelijk zullen lezen voordat ze stemmen. Als we daar nu weer columns bijgooien, zijn we weer terug bij af.
Bovedien verschillen columns en verhalen naar mijn idee teveel van elkaar om ze op niveau van kwaliteit met elkaar te kunnen vergelijken. Het is als met appels en peren. Allebei fruit, maar daar houdt het ook op. Niet vergelijken.

Een aparte columnwedstrijd zou misschien best leuk zijn. Wie weet kunnen we de vorm van de verhalenwedstrijd overnemen voor een columnwedstrijd, als die succesvol blijkt te zien (die vorm dus). Maar misschien wordt het dan wel erg lastig om voor de verhalenwedstrijd èn voor de columnwedstrijd een jury* samen te stellen. Wie weet om en om?

*) Als je wilt weten wat ik met de jury bedoel, kijk dan even in het mooie, nieuwe annoucement ding dat hier sinds gisteren op het forum staat. Let vooral even op de fijne klikbare index die mij, iemand die geen drol van HTML snapt, toch wel enige moeite gekost heeft.

LUH-3417 - Zo, kan ik er toch nog reclame voor maken. :)

Shitonya 24-03-2004 22:46

Dank u voor het antwoord :)

Even iets heel anders: Ik heb hierzo helemaal boven een aantal sites gezien waar je ook verhalen kunt plaatsen, zouden jullie misschien ook een aantal sites kunnen geven waar je columns zou kunnen plaatsen?
Alvast bedankt :)

Nog even over het idee voor een columnwedstrijd: Zou die eventueel kunnen worden gehouden als de verhalenwedstrijd is afgelopen? En zou de jury kunnen worden samengesteld uit gewoon een paar ervaren columnisten of moderators?

Flshman 25-03-2004 07:13

Offtopic:
Citaat:

LUH-3417 schreef op 24-03-2004 @ 23:34:
Let vooral even op de fijne klikbare index die mij, iemand die geen drol van HTML snapt, toch wel enige moeite gekost heeft.
:) (y)

LUH-3417 25-03-2004 10:42

Op die sites in de announcement kun je ook gewoon columns plaatsen. Ik geloof dat korteverhalen en verhalensite er zelfs aparte categoriën voor hebben.

LUH-3417

Shitonya 25-03-2004 11:47

Citaat:

LUH-3417 schreef op 25-03-2004 @ 11:42:
Op die sites in de announcement kun je ook gewoon columns plaatsen. Ik geloof dat korteverhalen en verhalensite er zelfs aparte categoriën voor hebben.

LUH-3417

hmm ik zal zo eens kijken :)

Rareman2 25-03-2004 13:01

Een columnwedstrijd lijkt mij wel een leuk idee! Nu heb je alleen 1 keer per jaar die columnistenwedstrijd en het lijkt mij leuker als er vaker zo'n wedstrijd gehouden zou worden. Misschien dat ik dan ook nogeens een keer op het toetsenbord klim ;)

Als je columns op een site wilt plaatsen kan dat ook op ColumnX.nl

LUH-3417 25-03-2004 13:07

(Ik zet die site meteen in de announcement.)

LUH-3417

Shitonya 25-03-2004 14:06

Citaat:

Rareman2 schreef op 25-03-2004 @ 14:01:
Een columnwedstrijd lijkt mij wel een leuk idee! Nu heb je alleen 1 keer per jaar die columnistenwedstrijd en het lijkt mij leuker als er vaker zo'n wedstrijd gehouden zou worden. Misschien dat ik dan ook nogeens een keer op het toetsenbord klim ;)

Als je columns op een site wilt plaatsen kan dat ook op ColumnX.nl

Doe je goed :D

En.... columnx.nl die ken ik al en daar heb ik al wat columns naar gestuurd, die site is ook heel handig :cool:

Shitonya 25-03-2004 14:06

Citaat:

LUH-3417 schreef op 25-03-2004 @ 14:07:
(Ik zet die site meteen in de announcement.)

LUH-3417

:) :) :)

Ieke 25-03-2004 15:45

Het is vooral de vraag hoeveel mensen er mee willen doen en hoe je het wil organiseren. Misschien is het even goed te krijken naar hoe de verhalenwetstrijd georganiseerd is, dat is denk ik iets makkelijker praten. (we kunnen dan namelijk dat als uitgangspunt nemen)

Er zijn verschillende mogelijkheden. Als er voldoende belanstelling is kunnen we het op een vaste basis doen. De verhalenwedstijd word eens in de 2 maanden georganiseert, dus op de andere maand zou je dit kunnen doen. Of je kan er ook voor kiezen om de verhalenwedstijd voor een keertje eens in te ruilen voor een columnwedstijd.

Ook heeft het aantal deelnemers invloed op de keuze van de winnaar. Zijn er veel, dan kan je beter een jurystuctuur nemen, als het er weinig zijn kan je beter de oude verhalenwedstijdmanier pakken.

Ik zal nu vast de helft vergeten van wat ik wil zeggen. Maar ja, dat komt vast wel weer boven.

Marloes 25-03-2004 17:07

goed idee (y)
maar goed, ik heb al een column op scholieren.com dus....
maar het idee is tof.
nog ff iets anders: de trouw heeft (weer) een wedstrijd, maar nu de 'journalistenwedstrijd' voor columns, recensies en strips, dus alle mensjes die mee willen doen, kunnen ff op www.trouw.nl kijken... gewoon meedoen, je ziet wat ervan komt (moi in trouw... nooit gedacht)... :)

LUH-3417 25-03-2004 18:45

Beetje jammer dat je eerst zes keer je ziel moet verkopen en contracten met bloed moet ondertekenen voordat je verder kan komen dan de voorpagina van die website. Ik houd er niet van om postcodes en huisnummers rond te strooien en zeker niet op sites van kranten.

Erg jammer, zo lopen ze weer een literair talent mis. Hoeveel zijn er nog? :)

LUH-3417

Shitonya 25-03-2004 19:17

[QUOTE]Ieke schreef op 25-03-2004 @ 16:45:
[B]Het is vooral de vraag hoeveel mensen er mee willen doen en hoe je het wil organiseren. Misschien is het even goed te krijken naar hoe de verhalenwetstrijd georganiseerd is, dat is denk ik iets makkelijker praten. (we kunnen dan namelijk dat als uitgangspunt nemen)

> dan zou je een wedstrijdforumulier moeten insturen en dan kijken hoeveel mensen interesse hebben, goed idee :)

Er zijn verschillende mogelijkheden. Als er voldoende belanstelling is kunnen we het op een vaste basis doen. De verhalenwedstijd word eens in de 2 maanden georganiseert, dus op de andere maand zou je dit kunnen doen. Of je kan er ook voor kiezen om de verhalenwedstijd voor een keertje eens in te ruilen voor een columnwedstijd.
Ene maand verhalenwedstrijd, andere maand columnwedstrijd, goed idee :)

Ook heeft het aantal deelnemers invloed op de keuze van de winnaar. Zijn er veel, dan kan je beter een jurystuctuur nemen, als het er weinig zijn kan je beter de oude verhalenwedstijdmanier pakken.

inderdaad :)

Shitonya 26-03-2004 00:45

Citaat:

Marloser schreef op 25-03-2004 @ 18:07:
goed idee (y)
maar goed, ik heb al een column op scholieren.com dus....
maar het idee is tof.
nog ff iets anders: de trouw heeft (weer) een wedstrijd, maar nu de 'journalistenwedstrijd' voor columns, recensies en strips, dus alle mensjes die mee willen doen, kunnen ff op www.trouw.nl kijken... gewoon meedoen, je ziet wat ervan komt (moi in trouw... nooit gedacht)... :)

ik gaat meedoen (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.