![]() |
De ellende van eenzaamheid
De kalender
Streept mijn dagen aan Ik ben er nooit Wanneer jij aanbelt Ik ben er zelden Wanneer jij opendoet De draai van onzekerheid En het gevoel van leegheid Een samenloop van tragedies De ellende van eenzaamheid Mijn ogen en jouw zwaard Jouw hart, jouw leven Mijn gedachten keren om En jij beslist meer over mij Ik wil niet meer Want jij kan niet langer Maar als we nu niet lopen Dan lopen we niet langer meer. |
Ik vind hem heel erg mooi. Sterk, duidelijk. Het enige dat me stoort is 'leegheid' ipv 'leegte'. Maar dat is aan jou :)
Nogmaals: (y) |
leegheid vind ik ook niet mooi..leegte is inderdaad beter.
Verder vind ik t een mooi en leuk gedicht. Vooral je eerste strofe vind ik sterk, en je slotzin ook. Op zich zou het voor mijn gevoel ook wat korter kunnen, je gedachte kun je korter weergeven waardoor het denk ik nog wat krachtiger overkomt. Je zegt nu in andere (overigens wel mooie) woorden hetzelfde. Maar vind het zeker een mooi gedicht! :) |
'k Vind vooral de titel erg mooi! (de rest ook wel hoor ;) )
|
Ik vind het een knap gedicht. Ik denk niet dat leegheid een probleem is. Ronald Giphart (sommigen zullen dit een slechte referentie vinden) gebruikt dit ook in Phileine zegt sorry. Bovendien rijmt het, en als het nu eenmaal het woord is dat het best uitdrukt wat je wil zeggen, dan gebruik je het gewoon.
|
Citaat:
zal volgende keer iets korter proberen. grappig dat jij de eerste strofe leuk vind dat vind ik wel cool, die vond ik zelf ook wel leuk, het begon daarmee, en toen besloot ik er meer van te maken. |
Ik vind de verwoording persoonlijk een beetje saai..
Hou zelf ook niet van 2x dezelfde woorden in 1 strofe zoals in de laatste "lopen".. Leegheid vind ik niet lelijk staan.. De gedachten over hoe je het wou vind ik goed (Y), de afwerking iets minder.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45. |