![]() |
"zielenknijper"
Ik hoor steeds vaker mensen die psychologen/ psychiaters "zielenknijpers" noemen. Als grapje, maar ook zomaar. Ik vind het zo negatief klinken en zo respectloos.
Het is weer iets wat ik mij teveel aantrek, maar ja zo ben ik nou eenmaal. Als ik iemand het hoor zeggen voel ik mij ongemakkelijk, en stiekem, ook wel gestoord. Nog erger wordt het als het tegen mij gezegd word zoals:"ja, en toen kwam er zo'n zielenknijper, daar had ik geen behoefte aan" mhja.. Ik zou me dr gewoon niks van moeten aantrekken, toch doe ik dat.. Ik moet leren dat niet te doen, maar das wel ontzettend moeilijk. Hoe reageren jullie als je zoiets hoort? xxx mir Offtopic: sorry, als dit een nogal zinloos topic is, ik vroeg het me gewoon af, hoe jullie met zulke dingen omgaan. |
Tsja, das een woord dat er gewoon uitfloept, net als bijvoorbeeld "juuten" voor politieagenten. Ik denk dat er echt helemaal niemand zieleknijper zegt om iemand anders te kwetsen oid.
Ik snap best dat jij dat wel zo kan ervaren, maar probeer het maar gewoon te negeren. :) |
Mensen die 'zielenknijper' in de mond nemen zien dat niet als een beledigend woord, gewoon een woord dat men in de volkstaal gebruikt.
Net zoals oudere mensen uit mijn streek 'gesticht' zeggen i.p.v. instelling. Maar idd, het voelt nogal vervelend als ze een psych zo noemen. Ik vind het ook beledigend en voel me gelijk nog raarder. Maar ik denk niet dat je dat persoonlijk moet opvatten. |
ik vind het woord zielenknijper geen negatieve lading hebben
maar tis wel een raar woord :D |
Het komt bij mij ook negatief over, maar ik trek het me verder niet zo aan. Voor alles is een 'negatieve' benaming, en als mensen het woord zielenknijper willen gebruiken, moeten ze dat vooral doen. Ik zou zelf dat woord nooit gebruiken, omdat ik het een raar, stom woord vind.
|
leve marten toonder :)
|
Mwoah. Als je het over een specifiek persoon hebt, je psych ws, dan vind ik het een beetje onvriendelijk klinken. Als je het over psychs in het algemeen hebt kan het me weinig schelen, dan is het maar een woord en niet gericht naar een persoon.
|
Boeiend. Het is gewoon een gangbare benaming voor psycholoog/psychiater die niet echt (meer) een negatieve bijklank heeft. Daarover zeuren vind ik net zo stom als zeuren dat het woord neger zo negatief is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet echt een ding om je druk over te maken |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47. |