![]() |
Laat je zien..
Geborgen achter gespeelde zinnen,
maken zelfs de mooiste gezichten onder ziende zielen geen kans meer, ogen verraden wankelende voeten en de kans op vallen telkens weer Hoe hemels de zon ook schijnen zal een gebroken huid zonder liefde zal nimmer bruiner willen kleuren, uit angst voor volgende dagen en wat er morgen zal gebeuren Ik droom een volgend wederzien ook in jouw donkerste nachten, de woorden hoeven niet te spreken om stilte te vullen, zolang warmte de leegte kan blijven verbreken |
Errug mooi!
Echt. Mooi metaforisch spraakgebruik, rijke vocabulaire en zinnen van niveau. Als al je gedichten zo zijn kun je een bundel uitgeven. |
hamer&sikkel: niet overdrijven.
ik vind het een goed gedicht. vooral het einde, vloeit lekker door van elke strofe naar het volgende, het taalgebruik vind ik ook goed. 'de leegte kan blijven verbreken'vind ik vet. zeker een goede! heb je er meer? |
oef ik moet er even weer inkomen, lang niet gedichten gelezen.
Vind t echt een erg mooi gedicht, mooi taalgebruik, apart, met die ouderwetse woorden. Eerste keer dat ik t las vond ik dat te gemaakt, maar later toen ik het voor een tweede keer las vond ik dat juist erg mooi. Mooi en lekker ritme. Tja niets op aan te merken eigenlijk. |
shit ik wou dat ik dat kon...
|
wonderschoon
werkelijk, weer een stap verder, jezus... mooi, beetje droevig, zacht, wijs, eerlijk ying/yang. niks op aan te merken eigenlijk |
Mooi vertellend, orgineel ook.
Jammer vind ik 2x volgend(e), waarbij ik in de 2e strofe het woord volgende zou veranderen in een ander woord; vind het daar niet zo mooi staan. In de eerste strofe zou ik niet met een komma werken bij de 3e regel. Ik lees daar namelijk een punt/einde. Maar, Mooi duidelijk inhoudelijk en toch een vernieuwend tintje, das leuk!. |
ik gebruik nooit punten :|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29. |