![]() |
[Excel] 2 kolommen van elkaar aftrekken?
Voorbeeld:
Kolom 1 Kolom 2 10 ------- 30 10 ------- 30 10 ------- 30 Als je de kolommen bij elkaar optelt komt er 120 uit. Dat kan ik nog berekenen met de forumule. Maar om bijvoorbeeld kolom 1 van kolom 2 af te trekken lukt mij niet. Hoe moet dat? Ik kan de aftrek-functie namelijk niet vinden. |
Tuurlijk kan je de aftrek functie wel vinden
Gewoon de - gebruiken naast de 0 van je toetsen bord! probeer maar een =7-3 in een cel in te geven, het lukt je best |
Citaat:
HAI, Het is eigenlijk heel simpel. Tik in de derde kolom =Cel-Cel Dus bijvoorbeeld =A1-B1 In de cel waar je dit tikt rekent excel het uit. - is min + is plus / is delen * is keer The rino |
Dat begrijp ik wel.
Een voorbeeld van 2 kolommen die je bij elkaar opteld. =SOM(J7:J9;I7:I9) Ik gebruik de functie som, die kan alleen optellen. Ik moet die kolommen aftrekken. |
Kolom 1 Kolom 2
10 ------- 30 10 ------- 30 10 ------- 30 Ik moet de formule zo hebben: (30+30+30) - (10-10-10) = 60 Dus ik wil em in keer uitrekenen.. |
Citaat:
PS: Bovenin zit een werkbalk met de Som-knop (een soort E) Daarnaast staan een knop Fx (funcite van x) probeer het anders even met deze knop. |
=(B1:B3)-(A1:A3)
Deze boedoelde ik de min staan fout van daarnet |
Citaat:
of ik reken de formule uit met de functie SOM, met Fx. Maarja SOM telt alleen op. Dus ik moet een functie hebben die aftrekt. |
Code:
=SOM(B1:B3)-SOM(A1:A3) |
jaja dat is oplossing! :) bedankt voor alle reacties!
|
Citaat:
Code:
(A1:A3)-(B1:B3) Zou je dit gebruiken: Code:
som(A1:A3)-som(B1:B3) |
Aha zo!Je hebt er verstand van! (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: