![]() |
[Laptop] Upgraden
Ik weet dat laptops moeilijk up te graden zijn, je zou de harde schijf kunnen vervangen of het geheugen maar mijn vraag is of je ook de videokaart kan vervangen. Ik heb een Dell Inspiron 8600, en er zit een mobility radeon 9000 in met 32 DDR ram. Niet on-board dus. Hoop dat iemand weet of het zou kunnen, alvast bedankt
|
In therorie zou het mogelijk moeten zijn. Je kan de "kast" van een laptop open schroeven en de video kaart er vast wel uit halen.
Alleen nu is de vraag of het wel financieel verantwoord is. Hardde schrijven zijn als 2x zoduur (als het niet meer is) Daarnaast heb ik nog geen bedrijf die die videokaarten te koop aan bied. en anders zal het vast wel ****** duur wezen. |
Citaat:
|
Voor 200-300 euro heb je een nieuwe computer zonder monitor, is dat dan niet een betere optie? Als je games wilt spelen, moet je geen laptop kopen. :)
Ook een mobility radeon 9600 zal flink lager presteren dan een desktop systeem, wat veel goedkoper is. |
ja snap, ik maar dat is niet echt mn bedoeling een nieuwe pc kopen, deze laptop is pas paar maanden oud,
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
40+6+30+40+60+130+40 = €364 Dat is dus Duron 1.6 + koeler, Asrock K7S8X [SiS746FX], 256MB DDR/333, 80GB HDD, ATi Radeon 9600XT 128MB + 350W kast. Wedden dat die na wat tweakers je laptop er drie keer uitloopt, wel sneller denk ik. :) |
Sorry maar je kan tegenwoordig toch geen games spelen met 256 mb ram. Voor de rest is het wel een redelijk systeempje.
|
Citaat:
|
maar om even op de oorspronkelijke vraag terug te komen, is mijn vraag mogelijk?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44. |