![]() |
Recht op pauze (op school)
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag: Hebben scholieren recht op pauze? want als mijn klas niet rustig is, willen de leraren ons nog wel een 10 minuten laten zitten in de pauze. Mogen ze dat wel doen? |
in principe is het niet toegestaan, maar indien jouw klas pauze viert tijdens de lessen, kan ik me goed voorstellen dat leraren dat doen..
[maar officieel mag het niet, en heb je gewoon recht op pauze..] |
Nee, je hebt geen recht op pauze.
|
Citaat:
|
Lijkt me niet zo verstandig op te komen voor je rechten als je je niet aan de regels houdt. ;)
|
Citaat:
|
Het is niet zo dat mijn klas loopt te keten in de les.
Ook als het geplande werk in de les niet af is, laten sommige leraren ons in de pauze zitten. Eigenlijk wel raar dat er geen wet is die er voor zorgt dat er verplichte pauzes zijn. Mensen die al werken hebben toch ook recht op pauze? |
hahaha echt
leraren hebben recht op pauze ik zie liever die hele pauze vervallen waste of time :< |
je hebt recht op pauze mits je je gedraagd. kijk maar naar de maatschappij.. als je je misdraagd ga je de bak in en is je vrijheid weg. Er zijn regels en daar moet je je aanhouden.. een leraar is een soort politie dus mag je beperkingen opleggen.
zo denk ik er iig over. :o |
Citaat:
|
Als leraren dat doen vond ik dat vroeger ook altijd heel erg onrechtvaardig. Er zijn natuurlijk ook leerlingen die wel gewoon hun werk doen en die zijn dan ook de dupe. De leraar offert trouwens zelf ook z'n pauze op.
Het zal ook vast wel mogen, ze mogen immers ook leerlingen laten nablijven. Ik heb zelfs een lerares gehad die ons het 8ste uur liet terugkomen op een zomerse dag. en makke schapen als we waren kwamen we ook nog allemaal (n) |
Citaat:
|
Weet je wat het is he.. je kan er best voor opkomen dat jullie je pauze willen en er 'recht' op hebben, maar leraren kunnen dat ook terug doen, dus of hun rechten allemaal doorvoeren, of zeggen, ja je hebt rechten, maar kom dan ook je plichten na: elke les je huiswerk af, hele les doorwerken, op tijd dingen inleveren etc.
En dan kunnen ze je het leven heel zwaar maken.. :rolleyes: |
En dan nog is het BS. Je hebt je gewoon neer te leggen bij wat leraren vinden.
|
:evil: Hey Teachers! Leave us all alone!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56. |