![]() |
Het verschil tussen het communisme van karl marx en het communisme van lenin.
Wat zijn de verschillen tussen het wetenschappelijke communisme zoals marx en engels het op papier hebben gezet, en het communisme zoals Lenin het uit voerde in de sovjet unie?
Nodig voor mijn pws, nogal lastig, ik heb al een aantal punten maar ik hoor graag meer :) |
GoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoog leGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGo ogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogle GoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoog leGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGo ogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogleGoogle
:) |
Note: het is wel leuk misschien om op te merken dat Marx' theorie betrekking had op geïndustrialiseerde landen. M.a.w de revolutie van het proletariaat zou alleen mogelijk zijn in landen die ver ontwikkeld waren op het gebied van industrie. Nou is het leuke van dit alles dat er alleen proletarische revoluties waren in Rusland en China: over onderontwikkeld gesproken!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |