![]() |
Hoeveel sporten in de week is gezond?
hey hellow allamaal... weten jullie ook hoeveel sporten in de week gezond is, ik doe nlaan hardlopen... 3X in de week +/- een uur (niet achter elkaar) is dat teveel? is er ook iem die sportverslaving heef meegemaakt??
|
Mmm...dat ligt er maar aan wat je gezond vind, toch?
Ik denk dat alles wel gezond is tussen de 1 en 7 keer per week. Ik heb een periode gehad dat ik elke dag hardliep, zwom, en soms nog roeide op zo'n machientje ook (heb een tijdje triathlon-training gedaan). Ik was echt absoluut niet verslaafd, en het is ook niet ONgezond om elke dag te trainen denk ik. Het wordt pas ongezond als je gaat overbelasten (en dat voel je vanzelf als je lichaam gaat protesteren). Drie keer in de week moet je zeker kunnen trainen zonder problemen (maar denk wel aan warming-ups etc) Succes! (y) |
zolang je niet overbelast is het goed...
|
Citaat:
Met voetbal train ik ook 2x 1,5 uur en speel 1,5 uur. |
3X in de week +/- een uur is echt niet teveel hoor. Zolang je het goed opbouwd en goed je rust pakt kan je heel veel sporten. Kzal maar niet vertellen hoeveel uur ik met hardlopen bezig ben... :)
|
lichaam&gezondheid?
|
Citaat:
ontopic: ik voetbal drie keer per week (trainen + wedstrijd), ik fitness drie keer per week en ik fiets ongeveer 60 km per week. En ik voel me nog steeds behoorlijk lui. Volgens mij moet je wel heel veel sporten om het ongezond te maken. |
Ik denk dat het pas echt te veel word als je 10 uur in de week sport. Ik zelf sport... eens even kijken.... zo'n 6 uur, met gym meegerekent.
Maar bijvoorbeeld een profvoetballer sport echt wel een stuk meer dan 3 uur in de week hoor! ;) |
Ik fitness 2x per week een uur tot anderhalf uur, vooral kracht en een beetje conditie. Vind ik genoeg.
|
Ik volleybal en dan train ik ongeveer 4 a 5 keer per week. Niet alle trainingen stellen heel veel voor, maar de trainingen plus gym zijn voor mij: 10 uur met 4 x in de week trainen + gym op school. Voor 5 trainingen en gym is dat 12 uur.
|
ik fiets anderhalf uur per dag, en dat vind ik voorlopig even genoeg sporten :o
|
ong 4x per week een half uur (zei een dokter bij 'Oprah')
|
Citaat:
|
Ik ben welleens een soort van sportverslaafd geweest ja. Als ik toen een dag niet gesport had had ik 's avonds echt energie over. Maar nadat ik nu net 3 maanden geblesseerd ben geweest wegens overbelasting sport ik niet zoveel meer als daarvoor.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |