![]() |
Zwaargewonde door steekpartij school Heerenveen
Zwaargewonde door steekpartij school Heerenveen
Uitgegeven: 30 maart 2004 10:54 Laatst gewijzigd: 30 maart 2004 11:26 HEERENVEEN - Door een steekpartij op een school voor praktijkonderwijs in Heerenveen is dinsdagochtend een 17-jarige leerling zwaargewond geraakt. De dader is aangehouden, meldt de politie Friesland. Het slachtoffer is overgebracht naar het ziekenhuis De Tjongerschans in Heerenveen. De omgeving van de school is inmiddels afgezet. Volgens directeur P. de Jong van De Compagnie gebeurde het voorval tijdens de pauze op het schoolplein. "We zitten nog tussen de bloedspatten", aldus de directeur. De Jong stelt dat de dader een jongen is, die waarschijnlijk ook 17 jaar is. "Veel leerlingen waren getuige van het voorval. Straks komt slachtofferhulp hier op school. We gaan dan inventariseren wie behoefte heeft aan hulp. We zijn allemaal geschokt. Dit hebben we nooit meegemaakt", aldus De Jong. De 150 leerlingen worden voorlopig niet naar huis gestuurd. De Compagnie is een school voor praktijkonderwijs en geen vmbo-school. De leerlingen zijn tussen de 12 en 18 jaar oud. Bron: nu.nl ----------------------------------------------------------------------- Mijn broertje is anderhalf jaar geleden van deze school afgegaan juist omdat de leef sfeer hier niet prettig was. het was gewoon een kwestie van tijd voor zoiets zou gebeuren. Mijn broertje heeft in die tijd wel is een schoolreisje gehad met deze school. Daar hebben klasgenoten van hem de bekleding van 1 bus vernield. zijn gymleraar werd gewoon weggepest door de scholieren op die school. Nu zal er waarschijnlijk eindelijk iets aan worden gedaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik was laatst bij de ALDI, kwam opeens een invasie van zulke jochies... Jaar of 12/13, van een school voor praktijkonderwijs. Kleine terroristen zijn het. Ik heb er één op z'n arm geslagen, flink hard ook. Toen gingen ze er vandoor. |
Citaat:
|
Fleet is nou eenmaal een angstaanjagende gestalte :p
|
Citaat:
Die scholen voor praktijkonderwijs zouden ze gesloten inrichtingen aan moeten koppelen, dat is namelijk waar het merendeel van de 'leerlingen' eigenlijk hoort. |
Citaat:
|
Citaat:
@Fleet: (y) dat je ingreep. |
Citaat:
Niks discriminatie, gewoon keiharde ruwe feiten. |
Citaat:
|
Ben ik het toch nog een x met die clown eens.
edit: 2 clowns zelfs. |
Citaat:
|
Citaat:
Samen trekken wij ten strijde, de Drie Musketiers! Offtopic: Sorry, heb een vage bui. :) |
Citaat:
|
Sorry hoor, maar wat voor mensen daar op school zitten. :o
|
Hoera, het is weer zover :(
Ik durf te wedden dat er ook nu weer mensen zijn die vinden dat het de schuld is van allochtonen. Zelfs als de dader autochtoon blijkt te zijn. |
Citaat:
|
Ik val flauw. :|
|
Citaat:
|
Citaat:
Een onderdaan dus van het koninkrijk der Nederlanden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je ziet het overal op mijn school... op de practische afdeling is het een en al dieverij en geweldigdagheid, en de VWO afdeling is vrijwel rusit ( ten uitzondering van de puberjochies van 12/13 jaar)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
M.a.w. het was dus gewoon onzin. :P
|
Citaat:
|
goh ben ik blij dat ik tussen allemaal vredelievende muzikanten mijn tijd zit te verdoen....
Met de opvoeding van dat tuig is ook wel iets grondig misgegaan, want ik neem aan dat het merendeel van de forummers hier niet met zoiets loserigs als een mes op zak rondwandelt. Maar ik denk dat gewezen forummer SM deze dader tot een martelaar had kunnen rekenen. Hij heeft wel een statement gemaakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet lullig bedoeld verder hoor, bij mij op school zitten bijna allemaal prima allochtonen, spreken perfect nederlands zonder accent, zijn wel bespraakt etc. Ik word alleen dat gezeik over vooroordelen een beetje zat! Als iemand zegt dat dit vaak gebeurd met allochtonen met dit soort onderwijs, dan is die persoon geen racist maar een realist! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(y) |
Citaat:
|
Citaat:
En in FA's geval irriteert het me nog in het bijzonder. Hij kijkt neer op praktijkonderwijs en heeft altijd een grote bek over mensen die geen voldoende hoog niveau hebben, maar ondertussen maakt meneer zichzelf wel zo onmogelijk op school dat hij zelf nog van het MBO wordt afgetrapt. Pot -> kettle -> black. |
Citaat:
Ik koppel de intelligentie niet direct aan gedrag, maar het heeft welzeker invloed erop. |
Opvoeding speelt ook een zekere rol natuurlijk, veel vmbo'ers zijn afkomstig uit de lagere regionen van de samenleving waarin dergelijk gedrag veel eerder geaccepteerd is. Het is vechten en de stoere jongen uithangen of in elkaar getrimd worden.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: