Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Spier in dij (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=790975)

memory 30-03-2004 12:19

Spier in dij

Ik heb een vreemd probleem. Een spier in mijn dijbeen trekt ongewild samen, het trilt een beetje. Het gebeurt alleen als ik zit, niet als ik rechtsta. Weet iemand hoe dit komt? Is het gevaarlijk, kan er iets aan gedaan worden? Verder heb ik nog nooit last gehad met mijn been. Alvast bedankt.

Konijn 30-03-2004 12:23

Bedoel je dat dit áltijd gebeurt als je zit? Dat zou een beetje vreemd zijn misschien.
Anders is er echt helemaal niks aan de hand, ik heb dat echt godsgruwelijk vaak, met spieren zo'n beetje overal in m'n lichaam.
Spiertrekkingen zijn echt heel normaal.

Sarah 30-03-2004 12:25

Als je zit, heb je dan vaak één been op of over de andere of laat je dan het gewicht van je been op je teen rusten? ALs ik zit steun ik vaak met alleen m'n tenen op de grond en als de stoel dan niet te hoog is dan gaan m'n benen ook trillen. Lijkt me normaal, gewoon net zoals dat je armspieren gaan trillen als je intensief op je armen leunt.

memory 30-03-2004 12:34

@konijn Het gebeurt niet altijd, het duurt ongeveer een uur, en dan stopt het weer. Maar de laatste dagen heb ik er al een paar keer last van gehad. Het is ook vrij fel: ik zie :eek: die spier echt op en neer gaan, om de 3 seconden.

@sarah Als jongen zijnde, zet ik mijn benen gewoon naast elkaar. En het gewicht steunt op mijn hele voet. Weet jij iets wat je er aan kan doen, of is het gewoon wachten tot het overgaat?

Andijvie 30-03-2004 12:44

Citaat:

memory schreef op 30-03-2004 @ 13:34:
@konijn Het gebeurt niet altijd, het duurt ongeveer een uur, en dan stopt het weer. Maar de laatste dagen heb ik er al een paar keer last van gehad. Het is ook vrij fel: ik zie :eek: die spier echt op en neer gaan, om de 3 seconden.

@sarah Als jongen zijnde, zet ik mijn benen gewoon naast elkaar. En het gewicht steunt op mijn hele voet. Weet jij iets wat je er aan kan doen, of is het gewoon wachten tot het overgaat?

Dat heb ik ook wel eens... Mja, masseer je been eens... 't Is volgens mij een spier die aan het ontspannen is, of dat probeert. Dan gaan ze vaak wat trillen. Dat heb je ook wel eens met je oog, of met je bovenarmen... Masseer het dus een goed, zodat het goed warm wordt.

maria 30-03-2004 13:15

Volgens mij heb wel eens zoiets met mn ooglid... het doet dan verder geen pijn ofzo maar het is zo gruwelijk irritant...

Daevrem 30-03-2004 14:17

Ik heb dat ook drie keer gehad(in heel m'n leven). Naar een dag of twee is het meestal wel weg. Ik had alleen andere spieren(in mijn arm dacht ik).

Geen idee wat het precies is.

jnieuwelaar 31-03-2004 10:45

Niks om je zorgen om te maken. Heeft iedereen wel eens.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.