![]() |
loopschema
hallo iedereen,
ik ben al een tijdje (wanhopig) op zoek naar een jogging/loopschema voor beginners,waar er op staat hoeveel min lopen per dag enzo... maar ik ben niet van plan me aan te sluiten bij een atletiekvereniging,dus ik weet niet waar ik zo'n schema kan vinden,heb al het hele internet afgezocht en een boek zal ik er niet voor kopen,voor dat ene blaadje,btw,ik leef op zakgeld en ben blut nu... dus moest iemand me kunnen helpen,hij zou mij er een groot plezier meedoen,alavast bedankt, greets, koen |
|
of kijk op L&G ( http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=781361 )
|
leen bij iemand 1 Runnersworld waar een loopschema voor beginners in staat (er zijn daar zat edities van geweest)
|
okay,heel erg bedankt alvast jullie allemaal !
nu nog, 1.wat betekent die "afw." in het eerste schema ? 2.k'weet dat het veel gevraagd is maar als het even kan had ik misschien graag een schema gehad dat misschien bv. 4-5 traningsdagen heeft en wat rapper vooruit gaat... ben ook in het andere topic geweest maar daar waren de meeste schema's ook wat "langdurig" bv. in dat eerste schema hier vanboven is het de eerste week 30 min wandelen-45 min wandelen,en dat is nogal lang vind ik... sorry dat ik nu ook nog een specifiek schema vraag...krijg opeens nu zoveel schema's als ik wil en het is nog niet goed :cool: greets koen |
en nog iets,is hardlopen hetzelfde als joggen ?
hardlopen is toch zowat gelijk aan sprinten ? of niet... :o ciao, koen |
afw. staat voor afwisselend
bij mijn weten is hardlopen hetzelfde als joggen, sprinten is korte afstand, dat houd echt op bij 500 meter ofzo. ik heb helaas geen schema voor, ben zelf zonder schema begonnen, maar dat krijg je wel van iemand anders |
Uh ik ren zolang op mijn tempo door totdat ik 'stop' met hijgen. Dan zijn mijn benen namelijk opgewarmd.. dan trek ik een sprint van 5 lantaarnpalen (125mtr dus) en dan loop ik uit tot aan mijn huis (zo'n 150mtr). Maarja een regelmatig rendier heeft mij verteld dat het beter was om het rustig op te bouwen die sprints. Dus dan zou ik 3 lantaarnpalen moeten nemen en vervolgens (als ik het weer aan kan) zo'n 4/5 lantaarnsprints. Maarja, ik doe het maar 1/2 keer per week// Ik vind het makkelijker om 5 lantaarnpalen achter elkaar te sprinten!
Tip: Probeer geen halve glazen of meer met normaal drinken te drinken voordat je gaat rennen. Water zou je een beetje kunnen hebben.. maar dat zou ik ook niet meer dan een half glas nemen. Ik krijg dan meestal last van buiksteken..en dat is irritant als je weet dat je zonder die buiksteken gewoon door kon rennen! |
thx,loopschema en tips nog steeds welkom ;)
koen |
vergeet-mij-niet-je-vol-ongeduld :cool: :D
|
bedankt allemaal,ben al druk aan't trainen & kheb een lekker schema !
ciao on the court stoer sry hyperactief ciao |
Citaat:
|
Op http://www.myasics.nl/running/?partner=AS01 (hoe maak je daar een link van?? :confused: ) kun je een persoonlijk loopschema samenstellen. Moet je je lengte, gewicht, huidige conditieniveau enz. invullen en dan rolt er een prachtig schema uit. Eerst moet je zelf nog aangeven wat je doel is (bijv. 5 of 10 km). Het is heel goed vol te houden, ik doe het zelf ook.
Zit alleen nu met een blessure aan m'n scheenbeen (shin- splints) dus voorlopig kan ik zelf niet hardlopen.. :( |
van ganser harte bedankt !!!
greets koen |
Voor een goed loopschema om te beginnen met lopen kan je ook terecht op: [edit] Jammer die reclame. dan maar gelijk het topic wat behoorlijk oud is dicht. [/edit van honkballertje:)]
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53. |