![]() |
Betkenis van je naam
Dit onderwerp is er vast wel eens eerder geweest, maar wat is de betekins van joun echte naam?
mijnes: Susanna, Sanna, Sanne, Susan, Susette, Suze, Sue (Eng.), Susan (Eng.), Susannah (Eng.). Afgeleid van het Hebreeuws 'sjoesjanah' wat lelie betekenen. Er is een feestdag op 11 augustus ter ere van Susanna, een Romeinse martelares uit de 4de eeuw. In een van de apocriefe boeken is Susanna een mooie vrouw die, aangeklaagd door afgewezen vrijers, door Daniel wordt geholpen. Ghehehe volgens dit ben ik dus een mooie martelares.. :evil: :D Ik hou t maar op die lelie... |
waar zou ik dat moeten vinden?
|
Ik heb geen idee waar ik dat zou kunnen vinden.
|
Citaat:
|
via bv google -> naambetekenis
dan zijn er verschillende sites waarop je de betekenis kan vinden ;) |
Citaat:
en het is betekenis ja :) |
Rein/zuiver
|
weet niet,en heb geen zin om het op te zoeken :(
|
Deze had ik gebruikt: http://members.lycos.nl/tuurke/betek...0uw%20naam.htm
en anders deze: http://home.planet.nl/~leeu5343/NAAMBETEKENIS.htm |
Ik weet niet wat de betekins van mijn naam is en ik ben te lui om de betekenis van mijn naam op te zoeken. Maar je een link over over de betkenis van iemands naam kan posten... ;)
EDIT: laat maar, ik zie dat er nu net een link is toegevoegd, dus ik ga ff kijken. |
henriette (afgekort tot jet):
Afgeleid van het Germaanse 'heim', met de betekenis 'woonplaats', en 'rik', met de betekenis 'machtig'. De naam betekent mogelijk; de eerste onder zijn gelijken. elisabeth: Afgeleid van het Hebreeuwse 'Eliseba', met de betekenis: op God is mijn getuigenis :confused: |
sterk in strijd :cool:
Wie is als God? :) (dus god spamt ook :D) |
De betekenis is; de aanzienlijke wachter.
:cool: |
Quirinus, Grein, Krein, Krien, Krijn, Krijna, Quirina.
Er is weinig over de betekenis bekend. Is in de geschiedenis als eerste gebruik terug te vinden bij Quirinus, een Romeinse godheid. De heilige berg Mons Quirinalis is naar deze godheid vernoemd. Op 30 maart is er een feestdag ter ere van de Heilige Quirinus van Neuss, een martelaar uit de 2de eeuw. Juist.. lekker.. een middeleeuwse martelaar |
Rob, Robbert, Robbie, Robbin, Robby, Robert, Robin: Schitterend door roem.
Valt ook wel mee, hoor. |
'Vrouw' in het hindi.
|
Afgeleid van het Grieks 'kat- haros' wat rein en zuiver betekend. Catharina is de beschermheilige van de redenaars.
|
De leven gevende (Evelien), in naamboekjes staat de betekenis ook altijd dus op die manier had je het ook kunnen weten. :)
|
Afgeleid van het Latijns 'florens' met de betekenis 'bloeiend'.
Flora, in de Romeinse mythologie de godin van de lente. In het Frans ook wel letterlijk 'bloem' :) Wat een wazig muziekje trouwens. :o |
Natasja (Russ.). Afgeleid van het Latijnse 'dies natalis', met de betekenis 'geboortedag'. De naam betekend; geboren op 'Christus' geboortedag (29 december, maar volgens velen is hij rond april geboren, vandaar ook de jonge dieren in de stal).
wat een leuke betekenis "geboortedag" :( |
Ik heb ooit eens van een leraar van me gehoord dat Anouk uit de taal van de eskimo's komt en daar kusje betekend. :)
|
beschermer van het bezit
|
Afgeleid van het Germaanse 'maht', met de betekenis 'macht', en 'hild; met de betekenis 'strijd'. De naam betekent dus: machtige strijder.
|
Vincent: Overwinnend, hij die overwint
Mark: Latijnse naam die waarschijnlijk verband houdt met de Romeinse oorlogsgod Mars en dus wijst op krijgshaftigheid Marcus, Markus, Mark, Marc, Marco, Marchetto (Ital), Marx (Du), Afgeleid van het Grieks met de betekenis: parel. Vincent, Cent, Centinus, Vincentius, Vinzenz (Du.); Centa, Vincentia. Afgeleid van het Latijnse 'vincere' wat de overwinnaar betekend.De betekenis is dus 'de overwinnende'. |
Alexander, Alex, Lex, Sander, Xander, Alec (Eng.), Sascha (Russ.), Sandor (Hong.), Iskander (Arab.), Alexa, Alexandra, Alexandrine, Sandar, Zandra. Afgeleid van het Grieks, met de betekenis 'de beschermer'. Vooral bekend door Alexander de Grote, de Macedonische veroveraar
|
Citaat:
Mijn naam blijkt die weer te zijn van de drager van Christus :rolleyes: |
seyda 'iemand die voor zijn/haar vaderland dood gaat' (betekenis in het turks) :cool:
|
Michelle, afgeleid van Michäel: Sterk in strijd.
En op die andere site: Wie is als God? :rolleyes: |
Mucahid = strijder van god
|
Jill: Door de verwisseling van "G" en "J" een variant of verkorte vorm van namen met de Germaanse stam "Geld" (waarde, vergelding) of de jongeling, gewijd aan jupiter.
jaja lekkr duidelijk is dit..:S ben ik van waarde ofzo?? |
Marloeke, Marloes , Marlous: Combinatienaam van Maria (bitter, bedroefd, zee) en Louise (Roemvolle strijder, strijder om een buit of in alle opzichten wijs).
|
Carmen: Loflied of Liefdeslied
rrrr |
Peggy
Ik dacht altijd dat het alleen 'parel' betekende, maar volgens die tweede site is het ook nog 'dochter van de zee' en 'kind van het licht' :cool: |
Afgeleid van het Germaans met de mogelijke betekenis: de boog, de wilgetak, de buigzame.
Op 19 mei is er een feestdag ter ere van Ivo, in de 12de eeuw een Franse weldoener der armen. :| |
Sorajah, Soraya : De goede vorstin.
|
'de donkere'... k wed dat mijn ouders niet naar de betekenis van mijn naam hebben gekeken.
|
Marga, Margariet, Margit, Margje, Margo, Margot, Margriet: Parel, dochter van de zee, kind van het licht.
Jeej :D |
"Kerel, man, flinke of vrije man"
Nou... lekker dan :| |
Citaat:
|
merel int frans :rolleyes:
|
Helen
Engelse vorm van de Griekse naam Helena met de betekenis ‘fakkel’, dus ‘de stralende’. oh puh-lease |
ancient greek, feminine form of Lysandros
meaning: one who is freed, liberator Afgeleid van Lysander die een Griekse held was |
Matthias: Geschenk van de Heer...
|
Merel, Merle (Fr.). Afgeleid uit het oud-Engelse 'milde', met de betekenis 'mild', en 'tryth', met de betekenis 'sterkte'. De naam betekent: de milde sterke.
:s |
Sterk of dapper als een everzwijn (de ever was bij de Germanen het symbool van kracht, moed en vruchtbaarheid).
Blaat. |
|
Afkomstig van een voornaam geslacht, schitterende speer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57. |